9

ماجرای تماشای «جنگ‌ سگ‌ها در اسکو» چه بود؟

  • کد خبر : 13577
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
ماجرای تماشای «جنگ‌ سگ‌ها در اسکو» چه بود؟
طی روزهای اخیر تصاویری تحت عنوان «تماشای سگ کشی در آذربایجان‌شرقی وسط بیداد کرونا» در فضای مجازی منتشر شده و حاکی از تجمع تعداد زیادی از مردم در یکی از مناطق شهرستان اسکو برای تماشای مسابقه جنگ سگ‌ها بود که این ویدیو با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا مسئولان شهرستان با تایید اینکه چنین برنامه‌ای در روز جمعه ۱۰ بهمن ماه، مابین خسروشاه و روستای کردلر شهرستان اسکو به وقوع پیوسته، خبر از بررسی ابعاد و جزئیات ماجرا و همچنین شناسایی متولیان برگزاری این برنامه می‌دهند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تحت عنوان «تماشای جنگ‌ سگ‌ها در آذربایجان شرقی در بیداد کرونا»

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسکو در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید اینکه چنین برنامه‌ای در روز جمعه در این منطقه برگزار شده، اما احتمال می‌رود که تجمع در این سطح نبوده باشد، گفت: چنین موضوعی اتفاق افتاده، اما خود تصاویر منتشر شده با آن حجم از تماشاگر در دست بررسی است و احتمال می‌رود که این فیلم مربوط به امسال نباشد، چراکه هیچکدام از تماشاگران در این فایل ویدیویی ماسک ندارند؛ البته این گفته صرفا در حد احتمال بوده و ابعاد موضوع در دست بررسی است.

عوامل برگزاری برنامه شناسایی شده‌اند

سید رسول هاشمی اقدم با تاکید بر اینکه عوامل برگزاری این تجمع شناسایی شده‌اند و اقدامات قضایی لازم نیز در دست اقدام است، افزود: گویا چنین برنامه‌ای در سال‌های قبل هم برگزار می‌شد و ابعاد آن نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان اسکو نیز گفت: در نتیجه اجرای برنامه‌هایی نظیر شهید سلیمانی، طرح ممنوعیت تردد و همکاری‌های مردم در طول یکی دوماهه اخیر، با کاهش موارد فوتی و بستری بیماری مواجه هستیم و وضعیت کرونایی شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: البته، به نظر می‌رسد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دو تا سه ماه قبل کمتر شده، از این رو تاکید داریم که در این رابطه عادی‌انگاری نشود؛ از مردم نیز به طرق مختلف خواسته‌ایم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و جدی‌تر از قبل رعایت کنند تا این روند نزولی جزئی بیماری تداوم یافته و بیماری کنترل شود.

فرآیندهای قضایی برای برخورد با متولیان برنامه در حال انجام است

فرماندار شهرستان اسکو نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید برگزاری چنین برنامه‌ای در حدفاصل خسروشاه و روستای کردلر اسکو، اظهار کرد: این موضوع خارج از روستا و مابین خسروشاه و روستای کردلر در روز جمعه ۱۰ بهمن ماه اتفاق افتاده است.

بابک رضی‌منش با بیان اینکه متولیان برگزاری شناسایی شده‌اند که تعدادی از آنان ساکن روستای کردلر هستند، افزود: فرآیندهای قضایی در این رابطه در حال طی شدن است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.