7

تعداد خرگوش‌های شکار شده در زنجان به ۲۵ سر رسید

  • کد خبر : 13584
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
تعداد خرگوش‌های شکار شده در زنجان به ۲۵ سر رسید
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شکارچیان خاطی از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۵ سر خرگوش را در مناطق مختلف این استان شکار کردند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا اسماعیل قلیزاده افزود: بیشترین تعداد خرگوش های شکار شده از سوی شکارچیان متخلف مربوط به شهرستان های زنجان، ماهنشان و ابهر است که در این رابطه نیز ۳۲ شکارچی خاطی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۲۱ نفر از شکارچیان دستگیر شده غیربومی و ۱۱ نفر مابقی نیز بومی بودند، اظهار داشت: متاسفانه شکارچیان خرگوش با شکار این جانوران، تغذیه حیوانات گوشتخواری چون گرگ، روباه و انواع پرندگان شکاری بزرگ جثه همچون عقاب ها را با تهدید و خطر جدی مواجه می سازند.

قلیزاده، افزود: این شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف و واریز جریمه به حساب محیط زیست از بابت ضرر و زیان وارده به طبیعت و حیات وحش، به مراجع قضایی استان نیز معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

وی تصریح: متخلفان دستگیر شده به ازای شکار هر سر خرگوش نر به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و خرگوش ماده به ۴۵۰ هزار تومان جریمه محکوم می شوند که به عنوان ضرر و زیان وارده به طبیعت و حیات وحش باید به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز، نوع جریمه نیز بسته به رای و نظر  قاضی پرونده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: برهم زدن تعادل چرخه غذایی حیوانات و دخالت انسان در یک اکوسیستم پویا که انسان ها نیز جزئی از آن هستند می تواند صدمات جبران ناپذیری به حیات جانداران و حتی خود انسان وارد کند.

قلیزاده با بیان اینکه وقتی جانداران گوشتخوار منبع غذایی خود را از دست بدهند به ناچار برای تامین غذا وارد جوامع انسانی می‌شوند، افزود: عدم دخالت بشر در طبیعت، حفظ تعادل و پایداری اکوسیستم را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.