18

خودشان جشنواره گرفته‌اند و می‌گویند عروسی ما عامل انتقال کروناست!

  • کد خبر : 13610
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
خودشان جشنواره گرفته‌اند و می‌گویند عروسی ما عامل انتقال کروناست!
ستاد ملی کرونا به مردم توصیه می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که کرونا تمام نشده است. بعد در اتفاقی جالب جشنواره فیلم فجر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

تبریزمن- مصطفی داننده: واقعا این همه درایت از کجا سرچشمه می‌گیرد، نمی‌دانم؟ شاید بگویید الان مشکل کرونا، تماشاگران جشنواره هستند؟ نه، آنها مشکل نیستند، بلکه بدبختی از جایی شروع می‌شود که امثال این جشنواره برای مردم حاوی یک پیام مهم هستند و آنهم اینکه شرایط عادی شده است.

همه آنهایی که تا امروز سعی کردند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، با خود می‌گویند، جشنواره فجر که برگزار میشه یعنی شرایط عادی شده اگر خطرناک بود که قطعا اجازه نمی‌دادند این همه آدم دور هم جمع بشن و فیلم ببینند.

عروس و دامادی که مراسم عروسی خود را به خاطر کرونا کنسل کرده بودند بعد ازدیدن جشنواره فجر با خود می‌گویند، مثل اینکه اوضاع خوبه و میشه عروسی را با آدم‌های زیاد گرفت.

دوباره جشن تولدها، مراسم‌های ختم و مهمانی‌های شلوغ از سرگرفته می‌شوند. وزیر بهداشت مدام قسم حضرت عباس می‌خورد و ناگهان دم خروس جشنواره فجر بیرون می‌زند.

واقعا برگزاری جشنواره فجر با حضور تماشاگران آنقدر مهم بود؟ الان تماشگر فوتبال حق ندارد بگوید، چرا به ما اجازه نمی‌دهید فوتبال‌ها را نگاه کنیم؟ ما که در فضای باز هستیم نه زیر سقف سینما!

همین الان سری به بازار، مترو و سطح شهر بزنید تا ببیند به خاطر این القای عادی شدن شرایط، چه بروبیایی به راه افتاده است.

عادی سازی یعنی سلام دوباره به کرونا. یعنی دوباره بحران و مرگ و میر عزیزان‌مان. تا وقتی آمار کرونا به صفر نرسیده است باید شرایط سخت کرونایی در کشور حاکم باشد. مگر نمی‌گویید هر لحظه ممکن است وارد پیک چهارم کرونا شویم، پس این همه عادی سازی برای چیست؟

ستاد ملی مبارزه با کرونا، راه را یاد گرفته است و وقتی تقی به توقی می‌خورد، پای مردم را وسط می‌کشند و آنها را مقصر جلوه می‌دهند. الان انگار مردم مقصر، حضوری شدن جشنواره فیلم فجر هستند!

بازگشت مشاغل به کار را می‌پذیریم. بالاخره مردم باید نان بخورند و نمی‌شود، در خانه بنشینی و پول از آسمان ببارد. باید کار کرد و خرج زندگی پرتورم این روزها را درآورد. اما جشنواره فجر و امثال آن در کتمان نمی‌رود.

الان هرفردی کاری بر خلاف پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد و به او ایراد بگیری، می‌گوید خودشان جشنواره گرفته‌اند، فقط مهمانی و عروسی من کرونا را منتقل می‌کند؟ اگر چیزی بود خودشون جشنواره برگزار نمی‌کردند.

واقعا هرچه فکر می‌کنم، دلیل برگزاری جشنواره فجر با تماشاگران را نمی‌فهمم. این درحالی است که بسیاری از جشنواره‌های معتبر دنیا، مراسم خود را لغو کردند و منتظر پایان کرونا نشستند. شاید ما از آنها بیشتر می‌فهمیم، شاید!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.