8
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم تسریع در صادرات سیب درختی با اجرایی شدن واردات موز به کشور

  • کد خبر : 13642
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
لزوم تسریع در صادرات سیب درختی با اجرایی شدن واردات موز به کشور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم تسریع در صادرات سیب درختی با اجرایی شدن واردات موز به کشور تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از مهر، رسول جلیلی ظهر چهارشنبه با بیان اینکه در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، واردات موز به کشور آزاد شد، افزود: یکی از مصوبات کارگروه تنظیم بازارکشور بررسی روند تأمین، توزیع و تنظیم بازار موز بود که مقرر شد واردات موز در قبال صادرات سیب انجام شود و این موضوع مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

جلیلی تاکید کرد: براین اساس واردکنندگان می‌توانند در قبال صادرات سیب در سال جاری، نسبت به اخذ موافقت وزارت صمت و با تأیید منشأ ارز حاصل از صادرات، مانند گذشته به واردات موز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته صادرات خوبی در بخش سیب درختی استان داشتیم، افزود: متأسفانه امسال در کمتر از ۵۰ روز مانده به پایان سال روند صادرات سیب استان کند شده است و ادامه این روند موجب متضرر شدن باغداران و بخش کشاورزی استان می‌شود.

جلیلی ادامه داد: هم اکنون ۶۵۰ هزارتن سیب با کیفیت استان در سردخانه‌های استان ذخیره شده و زمان بسیار کمی برای صادرات این میزان سیب داریم و در صورت عدم رفع مشکلات صادرات این محصول نه تنها بخش کشاورزی استان متضرر شده بلکه سیب‌های تولیدی استان اگر صادر نشوند در سردخانه کیفیت خود را از دست داده و فاسد می‌شوند و باغداران از نظر اقتصادی متضرر خواهند شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.