12
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی:

وضعیت فعلی فرهنگ و هنر در شان تبریز و آذربایجان نیست!

  • کد خبر : 13624
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
وضعیت فعلی فرهنگ و هنر در شان تبریز و آذربایجان نیست!
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم سازماندهی نهادهای مدنی و تشکل های صنفی هنری در استان تاکید کرد و گفت: وضعیت فعلی فرهنگ و هنر در شان تبریز و آذربایجان نیست!

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، داود بهبودی صبح امروز در نشستی صمیمی با هنرمندان و کارگزاران اکسپوی هنری تبریز، اظهار کرد: زمانی تبریز پایگاه علم و فرهنگ و مکاتب مختلف هنری به شمار می‌رفت ولی دلایل مختلف سیاسی، فرهنگی و تاریخی دست به دست هم داده اند تا وزن تبریز در ساحت های مختلف کاهش یابد.

وی افزود: بهرحال وضعیت کنونی تبریز رضایت‌بخش نیست ولی می توانیم با برنامه ریزی های موثر، افق آینده بهتری را برای فرهنگ و هنر استان ترسیم کرده و بخشی از وزن های از دست رفته را بازگردانیم.

بهبودی ابراز داشت: اینجا هنرمند هنر خلق می کند ولی هنر او خریداری ندارد و فروش آثار هنری همواره با چالش مواجه است؛ چرا که زنجیره ارزش هنر کامل نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: شکوفایی اقتصاد فرهنگ فقط شکوفایی هنرمند و رونق آثار هنری نیست؛ بلکه آثار اجتماعی بسیاری داشته و منجر به انتقال فرهنگ، اشتغالزایی غیرمستقیم، رونق اقتصادی، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت جامعه می شود.

وی تاکید کرد: هنرمندان از لحاظ فکری و ارزشی قشر پیشتاز جامعه هستند که آینده جوامع را می سازند و اگر این سرمایه های مولد را به هر شکلی از دست دهیم، جامعه از هر لحاظ دچار افت خواهد شد.

بهبودی یادآور شد: برای ارتقاء جایگاه فرهنگ و هنر دو مورد از هسته‌های کلیدی دومین سند تدبیر توسعه استان به «تقویت هویت فرهنگی» و «توسعه اقتصاد فرهنگ» می‌پردازند، تا شاید گام‌های موثری در جهت حمایت از ساحت فرهنگ و هنر برداشته شود.

در این جلسه جمعی از هنرمندان پیشکسوت و کارگزاران اکسپوی هنری تبریز به بیان دغدغه‌ها و مسائل مبتلابه این عرصه پرداختند که کسادی بازار تجارت و انگشت شمار بودن فروشگاه‌های آثار هنری، نبود ردیف اعتباری مشخص برای خرید آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی و مهاجرت هنرمندان استان، از جمله آنها بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.