7
فرمانده سپاه عاشورا در جمع کارکنان انتظامی استان؛

بدون توجه به مبانی دینی نمی توان انقلاب اسلامی را تحلیل کرد/مردم زینت المجالس نیستند

  • کد خبر : 13618
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
بدون توجه به مبانی دینی نمی توان انقلاب اسلامی را تحلیل کرد/مردم زینت المجالس نیستند
سردار خرّم صبح امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر در ستاد فرماندهی انتظامی آذربایجانشرقی گفت: دهه فجر یکی از اسرار مکتب اهلبیت و جزو الهامات الهی بر قلب امام راحل و ملت شریف ایران بود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن فرمانده سپاه عاشورا با ذکر خاطره ای از شهید مطهری گفت: امام راحل به خدا و به راهی که انتخاب کرده بود و به هدفی که داشت کاملاً مومن بود. امام رمز حرکتش توحید بود و برای تحصیل رضایت خدا قیام کرد.

سردار خرّم تصریح کرد: اگر قیام امام (ره) را بدون مبانی دینی تحلیل کنیم قطعاً به خطا خواهیم رفت. وی در تشریح این موضوع گفت: شما می بینید خیلی از شهدا حتی امام را از نزدیک ندیده بودند و نهایتاً از طریق یک نوار کاست حرف های ایشان را شنیده بودند اما در دفاع مقدس وجودشان را برای هدف امام نثار کردند. آنچه بین امام و مردم پیوند ناگسستنی ایجاد کرده بود توحید و مبانی دینی بود. حالا شما این را مقایسه کنید با خاطرات نزدیکان شاه که در اواخر حکومت خود گفته بود؛ ارتش و ساواک بیش از آنکه فدایی من باشند، فدایی آمریکا هستند.

سردار خرّم گفت: قریب به سیصد هزار شهید برای این انقلاب جانشان را فدا کردند. شاید برخی ها ادعا کنند این شهدا از روی احساسات عمل کردند اما وصیت نامه ایشان گویای آگاهی و معرفت به راهی بود که انتخاب کرده بودند. در دهه چهارم انقلاب نیز شهدای مدافع حرم همان راه را انتخاب کردند.

فرمانده ارشد سپاه در استان گفت: ما به عنوان نیروهای مسلح تکلیف داریم هم خودمان را بشناسیم، هم موقعیت مان را بشناسیم هم دشمن مان را بشناسیم و هم راهی را که در آن قرار داریم بشناسیم. این همان “بصیرت” است.

سردار خرّم در پایان گفت: با اتکا به خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار و تلاش جهادی، این انقلاب در مسیر آرمانهایش موفق خواهد بود.
تلاش جهادی ما نیز باید معطوف به مردمداری باشد. مردم در کشور ما زینت المجالس و تشریفات نیستند، مردم در جمهوری اسلامی اصل اند. ۴۲ سال انقلاب روی دوش مردم به اینجا رسیده است. این مردم عزیز و شریف هیچ وقت دشمن شاد نشدند. امیدوارم همه ما صادقانه در خدمت این مردم باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.