11
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

دو هزار و ۷۳۴ هنرکارت در آذربایجان شرقی صادر شد

  • کد خبر : 13627
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
دو هزار و ۷۳۴ هنرکارت در آذربایجان شرقی صادر شد
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار و ۷۳۴ هنرکارت در این استان در راستای برخورداری هنرمندان از شناسه هویتی صادر شده است.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از مهر، علی پیرزومنش شامگاه سه شنبه در مراسم اهدای نمادین هنرکارت به جمعی از هنرمندان استان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز افزود: داشتن یک شناسه هویتی برای هنرمندان و کارتی که معرف آنان باشد نیاز واقعی جامعه فرهنگ و هنر بود که در دوره کنونی برای اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان صادر شده است.
وی اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر در سال ۱۳۸۳ با نام صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران آغاز به کار کرد و این صندوق در زمان کنونی بیش از ۸۰ هزار عضو در استان‌های سراسر کشور دارد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اعطای تسهیلات اعتباری و وام بانکی برای خلق آثار فرهنگی و هنری، مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، ایجاد و رونق اشتغال در زمینه کسب و کارهای فرهنگی، سیستم‌های حمایتی مانند بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی درمانی و حمایت‌های معیشتی مانند پرداخت مستمری برای از کار افتادگی و سالمندان و اعطای وام‌های ضروری و کمک‌های بلاعوض به هنرمندان از جمله رویکردهای این صندوق است که با پیگیری‌های مستمر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش اعظم آن محقق شده است.
پیروزمنش ادامه داد: صندوق اعتباری هنر تلاش کرده با اجرایی کردن خدمات بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم، طرح کمک مستمری و ارائه تسهیلات مالی به رفع دغدغه‌های اهالی فرهنگ و هنر کمک کند.
وی یادآوری کرد: لزوم حمایت بیمه‌ای از هنرمندان در دوران شیوع کرونا نمود بیشتری یافت و خوشبختانه تسهیلات ارائه شده و بحث‌های حمایتی از سوی صندوق اعتباری هنر در طول این ایام نیز قابل توجه بود.
پیروزمنش، افزود: ۳ هزار و ۶۹۰ نفر از هنرمندان استان به صندوق اعتباری هنر معرفی شده که از این تعداد ۷۶۵ نفر در سه ماه اخیر توسط این اداره کل به صندوق اعتباری هنر معرفی شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۲۵۱ نفر از هنرمندان استان بیمه بوده، به ۱۱۸ هنرمند برای دریافت مستمری خدمات ارائه شده و به ۳۲۰ نفر از آنان نیز توسط این صندوق وام کم بهره اعطا شده است.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.