8

استودیو دیجیتال رادیوشهر مراغه راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 13803
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
استودیو دیجیتال رادیوشهر مراغه راه‌اندازی شد
همزمان با گرامیداشت دهه فجر، نخستین استودیو دیجیتال رادیویی آذربایجان‌شرقی در مراغه افتتاح و علاوه بر آن امکان پخش برنامه از این رادیوشهر برای استان فراهم شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها افزود: دیجیتالی شدن استودیو در رادیوشهر مراغه اتفاق مبارکی به شمار می‌رود که حتی در مرکز استان نیز تاکنون محقق نشده و تجهیزات آن هم توسط مهندسان جوان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صدا و سیما تولید و نصب شده است.

«مرتضی صفری» ارزش طرح‌های افتتاحی رادیوشهر مراغه طی روز جاری را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از امروز این رادیوشهر علاوه بر برخورداری از استودیو دیجیال، به صورت مستقیم و با فیبرنوری به استودیو پخش شبکه استانی صدا متصل و امکان پخش برنامه از مراغه برای کل استان فراهم می‌شود؛ ضمن آنکه این رادیوشهر نیز می‌تواند برنامه‌های استانی را به مراغه وصل کند.

وی به اهمیت و جایگاه این رسانه محلی اشاره و اضافه کرد: بخشی از تعهد صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی از تولید برنامه برای رادیو ملی را هم رادیوشهر مراغه بر عهده دارد.

رادیو شهر مراغه صدای مردم باشد

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مردم از مسوولان «حل مشکلات» و «وحدت» را انتظار دارند، بیان کرد: وحدت در مراغه با محوریت آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه این شهرستان که در مجلس خبرگان رهبری نیز عضویت دارد، به بهترین شکل ممکن وجود دارد و رادیوشهر مراغه باید بر اساس انتظار بعدی ساکنان، صدای مردم باشد.

صفری بیان کرد: امروزه جنگ شناختی در حوزه رسانه جریان دارد و اگر مردم مشکلات خودشان را از زبان ما نشنوند، رسانه‌های بیگانه با روابتی وارونه از رویدادها وارد عمل خواهند شد.

وی همچنین به ظرفیت‌های قابل توجه فرهنگی مراغه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رادیوشهر مراغه می‌تواند این شهرستان را در سطح ملی بیش از پیش معرفی کند.

به گفته وی ۳۳ درصد از جمعیت جزو مخاطبان رادیوشهر هستند و اگر در زمینه مخاطب‌شناسی همفکری اتفاق بیافتد، رادیو به بطن زندگی مردم این شهر وارد می‌شود.

وی همچنین قدرت بسیج‌کنندگی رادیو را ظرفیت بزرگی برای این شهر عنوان کرد و افزود: به روزرسانی زیرساخت‌های فنی صدا و سیمای استان در اولویت قرار دارد و رادیوشهر مراغه نیز از این توسعه برخوردار شده است.

قدرت فرستنده رادیوشهر مراغه افزایش یابد

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین ضمن اعلام پشتیبانی از این رسانه محلی، گفت: در زمان حاضر برنامه‌های این رادیو فقط در محدوده شهر پخش می‌شود و افزایش قدرت فرستنده آن جزو مطالبه‌های مردم در مناطق روستایی است.

«سیدعلی موسوی» نقش رادیو در توسعه به ویژه در مناطق روستایی را غیرقابل انکار عنوان کرد و اظهار دشت: از آنجایی که شهرستان دارای وسعت و جمعیت روستایی قابل توجهی است، انتظار می‌رود تا برنامه‌های آن در سطح شهرستان به گوش همه اهالی برسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در گذشته سیمای مراغه به مدت بیش از ۱۰ سال از سیمای مرکز استان پخش شده، بیان کرد: این برنامه به خاطر مطالبه برخی دیگر از شهرستان‌های استان تعطیل شده اما واقعیت این است که ظرفیت‌های مراغه با دیگر شهرستان‌های استان قابل مقایسه نیست.

«موسوی» مراغه با پایتخت نجوم کشور و دارای ظرفیت‌های بی بدیل معرفی و تصریح کرد: سه شهرستان استان بر اساس معیارهای پنج‌گانه به شهرستان ویژه ارتقا یافته و مراغه تنها شهرستان استان است که همه این معیارهای پنج‌گانه را دارد.

مسایل فرهنگی اساسی‌ترین هدف انقلاب اسلامی است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مرغه نیز گفت: مسایل فرهنگی در واقع اساسی‌ترین هدف انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و بر همین اساس اندیشه اسلامی، ادب، اخلاق، صفا و صمیمت، اتحاد اسلامی، احساس مسئولیت و موارد متعدد فرهنگی باید از سوی کسانی که تریبون در اختیار دارند، مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: رسانه ملی مسئولیتی بزرگ بر عهده دارد و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از لحاظ کمی و کیفی گسترش یافته است؛ تا جایی که شبکه‌های متنوع با برنامه‌های فاخر در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی همچنین معرفی مفاخر مراغه از طریق رادیوشهر را خواستار شد و بیان کرد: موسیقی متن برای سریال امام علی (ع) بر اساس آثار یکی از مفاخر مراغه با عنوان «عبدالقادر مراغه‌‍‌ای» ساخته شد و این شهرستان از شخصیت‌های برجسته در زمینه‌های عرفان، ادب، فلسفه و تاریخ بهره برده است.

برنامه‌های رادیوشهر مراغه بر اساس نیازسنجی از مردم تولید می‌شود

مدیر رادیو شهر مراغه نیز گفت: برنامه‌های این رادیو بر اساس نیازسنجی از مردم شهرستان تولید و پخش می‌شود و از محورهای اصلی آن می‌توان به امیدآفرینی، ترویج سبک زندگی ایرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و روشنگری در مورد آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

اسماعیل طالب‌پور بیان کرد: ورزش و تغذیه سالم از برنامه‌های صبحگاهی، شعار سال و خطبه‌های نماز جمعه از برنامه‌های عصرگاهی و تبیین گام دوم انقلاب از برنامه‌های اذان‌گاهی رادیوشهر مراغه است.

وی به تولید محتوا برای مقابله با کرونا طی یکسال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: رادیوشهر مراغه در بیست‌ویکمین جشنواره تولید محتوا در بین رادیوشهرهای کشور مقام نخست را کسب کرد و با وجود افتتاح طرح‌های زیرساختی روز جاری، بیش از پیش روند توسعه را طی خواهد کرد.

رادیوشهر تنها در هفت شهرستان کشور شامل مراغه، مریوان، رفسنجان، کاشان، بروجرد، زابل و دزفول فعال بوده و رادیوشهر مراغه در میان آنها از لحظات تجهیزات فنی و تولید محتوا منحصربفرد است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.