9
نگرانی از پیک بعدی کرونا در آذربایجان‌شرقی؛

بی‌توجهی مردم و غفلت مسئولان/ چرا ورود به استان ممنوع نشده است؟

  • کد خبر : 13791
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
بی‌توجهی مردم و غفلت مسئولان/ چرا ورود به استان ممنوع نشده است؟
در حالیکه از امروز ورود به چندین استان ممنوع اعلام شده خبری از نام آذربایجان‌شرقی در میان ورود ممنوع‌ها نیست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی این روزها ترددها به شدت افزایش یافته و حتی در برخی استان‌ها دور تازه‌ای از ورود مسافران آغاز شده است. در حالیکه مسئولین اعلام می‌کنند هرلحظه ممکن است، وضعیت شکننده‌ی کاهش فوتی‌ها تمام شود و پیک بعدی کرونا آغاز شود، با این وجود تصاویر بازار، رستوران‌ها و مراکز خرید نشان می‌دهد که عادی انگاری کرونا آغاز شده و برخی از مردم تصور می‌کنند که کرونا تمام شده و یا آنها کرونا نمی‌گیرند.

با این حال نمی‌توان انگشت اتهام را تنها به سوی مردم دراز کرد زیرا در شرایطی که روز پنجشنبه اعلام شد از امروز ورود به شهرهای استان مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافر پذیر بودن  ممنوع است، خبری از نام آذربایجان‌شرقی در لیست ورود ممنوع‌ها نیست و مشابه این اتفاق در ایام عید نوروز و تابستان امسال نیز رخ داد.

اگرچه تصمیم گیر چنین ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی ستاد ملی مبارزه با کروناست اما مسئولین استانی می‌توانستند با تشریح وضعیت شکننده استان، آذربایجان‌شرقی را هم به این لیست اضافه کنند تا از پیک بعدی کرونا که با ورود مسافران و ترددها ایجاد می‌شود، جلوگیری شود. بی‌توجهی مردم به کرونا در سایه‌ چنین غفلت‌هایی است که باعث عادی انگاری شرایط و ایجاد وضعیت بحرانی در روزهای آتی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.