6
امام جمعه منطقه باسمنج:

نقلاب اسلامی، بزرگترین انقلاب توحیدی عصر حاضر است/ تشکیل حکومت جهانی اسلام از آرمان مهم انقلاب

  • کد خبر : 13749
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
نقلاب اسلامی، بزرگترین انقلاب توحیدی عصر حاضر است/ تشکیل حکومت جهانی اسلام از آرمان مهم انقلاب
امام جمعه منطقه باسمنج گفت: انقلاب اسلامی، کانون پرفروغ و امید محرومان و مسلمانان آزاده جهان است و باید این چراغ پرفروغ همچنان پرنور و شعله ور باشد. چرا که تشکیل حکومت جهانی اسلام از آرمان مهم و اساسی انقلاب اسلامی ایران است و تحقق این امر مهم در جهان به پویایی ایران بستگی دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته منطقه باسمنج با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه‌فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، اظهار داشت: امواج بیداری اسلامی و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم جهان در اقصی نقاط عالم با الهام‌بخشی از انقلاب اسلامی شروع شده است که لازمه گسترش انقلاب اسلامی در جهان، استمرار آن با همان حرارت اولیه و با تاکید بر استکبارستیزی و دفاع از محرومان و مستضعفان جهان می‌باشد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلاب جهان است که الهام‌بخش بود، یعنی الگوی ارائه شده آن به صورت ویترینی بوده و دعوت و صدور انقلاب اسلامی آزادانه و مبتنی بر جذابیت های ذاتی آن است که توانسته در سراسر جهان هواداران بسیاری برای خود پیدا کند.

امام جمعه منطقه باسمنج، با عنوان اینکه از حادثه عاشورا می‌توان فهمید که هویت یزیدی و امام حسینی(ع) امری استمراری و خاص زمان و مکان مشخصی نیست، تصریح کرد: حسینیان باید همیشه آماده مقابله با یزیدیان باشند که حفظ روحیه انقلابی برای مقابله با یزیدیان امری مهم و حیاتی است.

وی حرکت انقلاب اسلامی ایران را در مسیر تحقق حکومت اسلامی جهانی حضرت ولی عصر(عج) قلمداد کرده و ادامه داد: در جهت تحقق دولت عدالت‌گستر و ظهور ولایت عظمای حضرت بقیه الاعظم(عج) باید به آرامش و سکون پناه برد و بر اساس دیدگاه امام راحل مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، اضافه کرد: از نگاه حضرت امام خمینی(ره) تا کفر و شرک باشد، باید مبارزه کرد و تا مبارزه وجود دارد ما هم هستیم، بنابراین شرط مبارزه انقلابی بودن است و با تعبیر حضرت امام(ره) لازمه انقلابی بودن تحمل سختی هاست و تحمل سختی ها فثط از مبارزان انقلابی و مجاهدان در راه خدا بر می آید.

وی ادامه داد: از نگاه حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی پدیده خاص درون جغرافیای ایران نبود بلکه همه جهان را در بر می گیرد و جایگاه اسلام برای اداره جوامع باعث می شود تا اندیشه های اسلام بر اندیشه بشری حاکم شود.

خطیب خطبه‌های نماز جمعه منطقه باسمنج، در تشریح مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های بزرگ جهان، اظهارداشت: یکی از راه‌های شناخت اهمیت و ماهیت انقلاب بی‌نظیری همانند انقلاب اسلامی ایران مقایسه آن با سایر انقلاب‌های بزرگ دنیاست. انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب توحیدی عصر حاضر می باشد ولی انقلاب فرانسه در اثر استبداد پادشاهان فرانسه – نظام طبقاتی – اوضاع نابسامان اقتصادی – شکست ارتش آن کشور در جنگ‌های خارجی به وقوع پیوست و با تصرف زندان مخوف باستیل حکومت استبدادی ایشان را نابود کردند که انقلاب فانسه بر پایه لیبرالیسم بود و آزادی فردی به اصالت انسان پایه‌گذاری و دستاورد انقلاب فرانسه اصالت انسان به جای خدا و اومانیسم و همان انسان محوری شد.

امام جمعه منطقه باسمنج، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در ایران با تکیه بر جهان یعنی توحیدی و خدا محور به وقع پیوست، ادامه داد: انقلاب اکتبر شوروی هم در سال ۱۳۹۷ با تکیه بر مادی گرائی یعنی جایگزینی ماده به جای ذات باریتعالی و با شعار نان، مسکن و آزادی رخ داد و این در حالی بود که ایدئولوژی حاکم بر انقلاب چین مارکسیسم و لنینیسم بود که از انقلاب روسیه به عاریت گرفته شده و برای مردم چین یک ایدئولوژی وارداتی بود.

حاج آقا احمدی، افزود: انقلاب چین همانند انقلاب اسلامی ایران چه قبل از پیروزی و چه مدتی بعد از پیروزی دارای یک رهبر منحصر به فرد به نام مائو بود که هر سه مرحله از انقلاب را رهبری کرد ولی در انقلاب الجزایز چهره منحصر به فردی که بتواند انقلاب را به پیروزی برساند وجود نداشت بلکه انقلاب دارای رهبرانی از طیف‌های مختلف فکری بود که از جمله آن‌ها مسلمانان و ناسیونالیست‌ها و… بودند و همچنین این انقلاب از نظرهایی مانند اسلام، ناسیونالیسم و مارکسیسم مدعی هدایت مردم بودند.

امام جمعه منطقه باسمنج در بخش پایانی خطبه‌ها گفت: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دارای یک رهبر منحصر به فرد یعنی حضرت امام خمینی(ره) بود که هر سه مرحله از انقلاب را رهبری کرد و ایدئولوژی حاکم بر انقلاب اسلامی، اسلام بود که دارای یک قدمت تاریخی ۱۴۰۰ در ایران بود و حضرت امام(ره) با توجه به نفوذ عمیق اسلام در ایران آن را به عنوان یک ایدئولوژی انقلابی و ظلم ستیزی مطرح کرده و انقلاب را به پیروزی رساند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.