5
رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد؛

۸۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی

  • کد خبر : 13774
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
۸۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: ۸۵درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یونس ژائله در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی که در سالن پتروشیمی‌تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی بسیاری از کارخانجات و صادرکنندگان را ارزیابی کرد و ۲۰ نفر انتخاب شدند اظهار داشت: اقتصاد آذربایجان شرقی به توان صادرکنندگان و بخش خصوصی وابسته است.

وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مشکلات را مطرح کرده و برای حل آن پیگیری می‌کنیم، افزود: دنبال این هستیم که وظیفه بخش خصوصی به عنوان توسعه دهنده اقتصاد استان عمل کنیم، چراکه دولت کارگزار خوبی نیست و عملکرد خوبی در اقتصاد ندارد و هرچه در دست دولت بوده خوب عمل نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، همه صادرات استان آذربایجان شرقی را مربوط به عملکرد بخش خصوصی دانست و گفت: ۸۵ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و با شرایط دشوار کشور و تحریم‌ها، بخش خصوصی توانسته در ۶۵ کشور دنیا اسم ایران را زنده کند و به کیفیت کالای ایرانی ایمان بیاورند، بطوریکه برخی برندهای ما را بیش از کشورمان می‌شناسند.

ژائله با بیان این سوال که چرا مشکلات استان ما حل نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: چرا علی رغم تلاش دولت و بخش خصوصی، اتفاقات بزرگ در استان ما نمی‌افتد؟ از سال ۶۴ تا امروز انتقال آب ارس محقق نشده و زیرساخت مناسب برق برای صنعت نداریم و قطعی مکرر برق داریم در حالی که با انگیزه ترین و با ایمان ترین نیروها را داریم، این اتفاقات در استان ما قال قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات بروکراسی ادارات ما باید حل شوند، گفت: مسئولان ما اتاق بازرگانی را به عنوان مشاور رفع موانع و ایجاد اشتغال قبول کنند. معتقدم موانع استان ما بیشتر فرهنگی و حسادتی است. نباید دنبال مقررات در تهران بگردیم بلکه به حد کافی قانون خوب داریم اما در اجرا مشکل داریم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند کارهای بزرگی را رقم بزند تا هیچ بیکاری نداشته باشیم، ابراز داشت: مصوباتی که استاندار آذربایجان شرقی در استان صادر می‌کند بعضاً در بدنه دولت، توجه نکرده و اجرا نمی‌کنند لذا معتقدم مشکل ما در داخل استان است و باید اینجا حل کنیم.

وی توسعه تجارت با همسایگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اولین وبینار بین تجار آذربایجان و تبریز را برگزار کردیم و قدم خوبی برای رشد تجارت استان برداشتیم، ضمن اینکه بازسازی قره باغ فرصت بررگی برای تجارت با این کشور است و شرکت‌‌‌های فنی و مهندسی می‌توانند قدم خوبی در توسعه تجارت این بخش بردارند.

ژائله، با تاکید بر اینکه تجارت با ترکیه باید افزایش یابد و به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم ولی مغفول مانده است، گفت: تجار تبریز توان آن را دارند که این تجارت را بیشتر کنند ولی باید فضا را بازتر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به اینکه علی رغم کاهش سرمایه گذاری در بسیاری از استانها، سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان در دست اجرا است و تلاش می‌کنیم موانع بر سر راه را برداریم و به سمت رونق سرمایه‌گذاری و توسعه حرکت کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.