15
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

اجرای ۶۶۱ پروژه مخابراتی در سطح آذربایجان‌شرقی/ رشد ۲۵۰ درصدی سرعت پهنای باند اینترنت در یکسال گذشته

  • کد خبر : 13847
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
اجرای ۶۶۱ پروژه مخابراتی در سطح آذربایجان‌شرقی/ رشد ۲۵۰ درصدی سرعت پهنای باند اینترنت در یکسال گذشته
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: در یک سال گذشته، مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی ۶۶۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ میلیارد تومان در سطح استان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار داده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یوسف شکوری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: عمده این ۶۶۱ پروژه مربوط به توسعه شبکه کابل مسی و نوری، تجهیزات کافه‌های نوری برای توسعه شبکه‌های ثابت و اینترنت و توسعه تجهیزات شبکه همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۲۴۱ فقره تجهیزات توسعه شبکه همراه، ۵۷۳ تکنولوژی و بیش از ۱۴۰ کافه نوری نصب و بیش از ۱۶۱ پروژه مربوط به توسعه تجهیزات دیتا و اینترنت اجرا شده، افزود: علاوه بر این ۴۱ هزار مشترک جدید به شبکه تلفن ثابت، ۸۸ هزار و ۳۰۰ مشترک فعال به سرویس‌های اینترنت باندپهنا و ۳۳۰۰پورت سرویس جدید FTTH فیبرنوری به منازل به مشترکان قبلی افزوده شده است.

وی همچین از اضافه شدن ۱۴۴ کیلومتر به شبکه فیبر نوری استان و نصب بیش از ۴۷ تاسیسات مربوط به اینترنت پرسرعت برای توسعه ارتباطات روستایی خبر داد.

افزایش ۱۴۴ کیلومتری شبکه فیبرنوری در آذربایجان‌شرقی

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرق در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۱۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح استان داریم که ۱۴۴ کیلومتر ان در یک سال گذشته اجرا شده، گفت: طول شبکه فیبرنوری متصل کننده روستاهای استان به مراکز شهری ۶۷۰۰ کلیلومتر، طول شبکه فیبرنوری بین شهری ۲۴۴۳ کیلومتر و شبکه فیبرنوری موجود در داخل شهرهای استان نیز ۲۴۴۰ کلیومتر می‌باشد که ۶۰۰ کیلومتر این شبکه در تبریز است.

وی با تشریح وضعیت استان در سه حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه اول و اینترنت خاطرنشان کرد: از یک میلیون و ۹۸۳ هزار تلفن ثابت موجود در استان، یک میلیون و ۵۶۰ هزار تلفن، فعال است. همچنین بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار سیمکارت همراه اول در دست مردم استان است که از این میزان ۳ میلیون سیمکارت فعال داریم.

شکوری با بیان اینکه ۲۳۸۴ روستای استان به تلفن ثابت و ۷۰۳ روستا نیز به اینترنت روی شبکه تلفن ثابت دسترسی دارند، گفت:۱۸۳۰ روستای آدربایجان‌شرقی تحت پوشس شبکه همراه اول قرار دارند و بیش از ۴۴۰ روستا نیز از نسل ۳ تلفن همراه بهره‌مند هستند.

رشد ۲۵۰ درصدی سرعت پهنای باند اینترنت در یکسال گذشته

وی از افزایش ظرفیت انتقال دیتا و اینترنت استان در یکسال گذشته، به جهت افزایش نیاز مردم به اینترنت خبر داد و تصریح کرد: در این مدت سرعت پهنای باند از ۳۰ گیگ به ۸۴ گیگ و میزان مصرف به ۵۵۰ ترابایت رسیده است. به عبارتی از لحاظ سرعت بیش از ۲۵۰ درصد و از لحاظ مصرف بیش از ۳۰ درصد رشد داشتیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۳۳۵ هزار مشترک فعال اینترنت پرسرعت در استان وجود دارد، گفت: توسعه شبکه تلفن ثابت، توسعه فیبرنوری به منازل، توسعه شبکه دیتا و اینترنت و توسعه شبکه تلفن همراه نسل ۳ و ۴، جزو پروژه‌های برنامه‌ریزی شده مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی است.

افتتاح ۲۳۸ پروزه مخابراتی در دهه فجر

وی افزود: در بخش فیبرنوری منازل، زمینه برای بهره‌مندی بیش از ۱۰۰ هزار مشترک در تبریز فراهم شده در حالی که بدلیل عدم استقبال مناسب شهروندان، تنها ۶ هزار مشترک دریافت خدمات فیبرنوری منازل داریم.

شکوری در بخش پایانی سخنانش با تشریح پروژه‌های افتتاح شده مخابرات استان در طول دهه مبارک فجر جاری گفت: در طول دهه فجر ۲۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که شامل پروژه‌های توسعه کابل مسی و نوری، ۶۵ پروژه کافه نوری، ۹۶ پروژه توسعه تجهیزات اینترنت و دیتا و نصب و راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه و… است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.