19

نمایشگاه اسناد مبارزات روحانیون در دوران انقلاب در خانه تاریخی اردوبادی

  • کد خبر : 13994
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
نمایشگاه اسناد مبارزات روحانیون در دوران انقلاب در خانه تاریخی اردوبادی
به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نمایشگاهی از اسناد مبارزات روحانیون در دوران انقلاب در مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور در خانه تاریخی اردوبادی تبریز آغاز گردید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در این نمایشگاه ۵ هزار برگ سند و یک طومار پارچه‌ای به نمایش عموم گذاشته شده است که درباره جایگاه والای آیت‌الله شهید مدنی در بین مردم تبریز بوده و ۱۰ متر طول دارد. این طومار با محتوای تقاضای مردم تبریز از امام راحل در خصوص ممانعت از مهاجرت آیت‌الله مدنی از تبریز به همدان را در بر دارد که به دستخط بنیانگذار کبیر انقلاب مُزین شده و حاوی حدود دو هزار امضاست. در این طومار به غیر از امضای افراد مشهور، اثر انگشت برخی از مردم عادی نیز موجود است که از دقت نظر مردم آن سالها حکایت دارد.

 

▪️مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور مورد بی‌مهری مسئولان!

 

مدیر مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور تعداد اسناد منحصر به فرد این مجموعه را حدود ۳۰ میلیون برگ اعلام کرد و گفت: اما متاسفانه این مرکز اخیراً مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته و نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید از منابع استانی برای تجهیز و نگهداری آن استفاده نماییم.

غلامعلی پاشازاده از کارشکنی شهرداری تبریز در مورد عقد اجاره نامه این مرکز انتقاد کرد و افزود: اینگونه مشکلات باعث شده تا زمزمه‌های انتقال مرکز مدیریت شمالغرب کشور به استان های همجوار مطرح گردد که حتی طرح این موضوع نیز زیبنده شهر اولین ها نیست!

وی اضافه کرد: حدود ۲۸ میلیون برگ از اسناد ملی ارزشمند در این مرکز موجود است که هنوز شناسایی نشده و بلااستفاده مانده‌اند که باید فهرست نویسی شده و به جامعه علمی کشور ارائه گردند.

 

▪️اسناد تاریخی پیوند دهنده وقایع گذشته به نسل جوان!

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز طی اظهاراتی کوتاه از اهمیت این مرکز سخن به میان آورد و گفت: مرکز ملی اسناد شمالغرب کشور می‌تواند گذشته را به نسل جوان جامعه پیوند دهد. حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، کتاب را دارای جایگاه والا دانست و افزود: اسناد ارزشمند این مرکز باید در قالب کتاب چاپ شوند زیرا کتاب، تاریخ گذشته را نسبت به حال و آینده پیوند می‌دهد و جای آن را هیچکدام از امکانات مدرن نمی تواند پُر کند. وی ادامه داد: پس باید به اینگونه مراکز پژوهشی اهمیت زیادی دهیم زیرا بر اثر پایین بودن سطح دانش تاریخی ما، به اینگونه اسناد اهمیتی داده نشده است! آل هاشم اضافه کرد: این همه جا برای سازمان‌ های مختلف داده شده و ارزش آن را دارد که به موقعیت مکانی این مرکز نیز اهمیت داده شود لذا امیدواریم با همکاری مسئولان ذیربط این مکان کماکان در اختیار مرکز نگهداری اسناد ملی شمال‌ غرب کشور باقی بماند!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.