7
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران

برای پیوند کلیه ۳۴ میلیون تومان نیاز است!

  • کد خبر : 13968
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
برای پیوند کلیه ۳۴ میلیون تومان نیاز است!
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی در جمع تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی از وضعیت بُغرنج تامین هزینه های سرسام آور پزشکی این بیماران انتقاد کرد.

به گزارش آژانس خری تبریرمن، عادل فیروزی با اشاره به اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی در ۹ شهرستان استان فعالیت می‌کند گفت: این انجمن در شهرهای تبریز، اسکو، آذرشهر و خامنه حدود یک هزار و ۲۰۳ نفر بیمار دیالیزی را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی تعداد بیماران پیوندی در تبریز را یک هزار و ۴۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: امسال ۲۳۷ بیمار جدید دیالیزی به اعضای انجمن افزوده شده که ۳۵ نفر آنها به دلایل مختلف جان باخته اند.
فیروزی افزود: از سال ۹۵ به بعد آمارها تقریباً ثابت مانده است که ناشی از تلفات بیماران به دلیل میزان ایمنی پایین بدن می باشد که سالانه حدود ۱۵۰ نفر جان خود را از دست می دهند.

.

.
وی کمک های مردمی و مشارکت خیرین را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: حدود ۳۰۰ صندوق در سطح شهر تبریز وجود دارد و معمولاً در ماه‌های رمضان، محرم و اعیاد وجوه قابل توجهی جمع‌آوری می‌گردد اما در ایام کرونا که شهروندان ماندن در خانه را ترجیح می دادند نسبت مبالغ جمع آوری شده کاهش یافت.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی با ذکر این نکته که سال گذشته و امسال به نوعی درآمد انجمن اُفت کرده است گفت: این امر ناشی از شیوع ویروس کرونا بود اما از طرف دیگر خوشبختانه از طریق کمک های مومنانه در حوزه تهیه ارزاق عمومی و خواربار، مساعدت قابل توجهی به عمل آمد.
فیروزی اظهار کرد: تلاش بر آن است تا در تهیه اقلام دارویی بیماران دچار نارسایی کلیوی نهایت کمک های مردمی و خیرین انجام گیرد اما واقعیت این است که هزینه سرسام آور درمانی بیماران کلیوی که به پیوند و دیالیز نیاز دارند اَمان خانواده‌های بیماران را بریده است!
او ادامه داد: به طور مثال خرید دستگاه کاتِتر به همراه خدمات بیمارستانی و پزشکی هزینه ای در حدود ۷ میلیون تومان را در بر می گیرد که گاه بعد از ۴۵ یا ۶۰ روز مجدداً باید تکرار گردد که حقیقتاً به یک هزینه و مشکل بزرگ برای خانواده های درگیر تبدیل شده است!
فیروزی عملکرد کلینیک های کلیوی در شهرهایی همچون شیراز، ساوه و غیره را همانند بیمارستان کلیوی امیرالمومنین (ع) تبریز دانست و اضافه کرد: همه این مراکز درمانی زیان دِه، به دانشگاه‌ های علوم پزشکی متوسل شده اند تا در تامین هزینه های خود دچار مشکل نگردند.
وی از هزینه پیوند کلیه به مبلغ ۳۴ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و افزود: متاسفانه رقم قابل توجهی برای خانواده ها محسوب می شود که ۲ میلیون تومان را بنیاد بیماری های خاص به اهدا کننده پرداخت می‌کنند و تامین مابقی آن، بر عهده انجمن بیماران کلیوی استان است که امسال ۲۰ نفر پیوند کلیه شدند.
وی در پایان، گروه خونی A منفی را کمیاب ترین گروه پیوند کلیه اعلام کرد و اظهار داشت: اکثر بیماران نارسایی کلیوی با وضعیت نامناسب مالی در انتظار طولانی صف های اهدایی هستند که به طور مثال تنها در گروه خونی A مثبت نیز حدود ۳۰۰ نفر در صف انتظار پیوند کلیه هستند که باید با مساعدت و همکاری مسئولان و دستگاه‌های متولی بیماری بیماران کلیوی در اسرع وقت درمان گرد

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.