6
پیشکسوت فوتبال:

ماشین‌سازی آزمایشگاه مربی و بازیکن نیست

  • کد خبر : 14016
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
ماشین‌سازی آزمایشگاه مربی و بازیکن نیست
پیشکسوت و کاپیتان اسبق تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز با ابراز تاسف از شرایط بحرانی این تیم، گفت: مسئولان این تیم بزرگ و مردمی باید متوجه باشند که این تیم محل آزمایشگاه مربیان و بازیکنان بی‌تجربه و بی‌نام و نشان نیست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا مهدی حاتمی، دلیل اصلی نتایح ضعیف ماشین سازی در فصل جاری لیگ برتر را بد بسته شدن تیم و جذب مربیان و بازیکنان ناکارآمد و سطح پایین اعلام و اضافه کرد: متاسفانه سران این باشگاه بدون توجه به جایگاه و پایگاه مردمی و فوتبالی ماشین سازی در فوتبال ایران و آذربایجان از نفراتی استفاده می کنند که نه در سطح لیگ برتر که شاید در سطح لیگ های دسته ۲ و ۳ هم نیستند و اگر بر همین روند اصرار ورزیده شود، سقوط تیم حتمی است.

وی ضمن قدردانی از حمایت های زنوزی از ۲ تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر، از اینکه مشاوران ضعیف اطراف وی را گرفته اند، انتقاد کرد و افزود: بدون تردید این مشاوران از عوامل اصلی و محوری نتایج ضعیف ماشین سازی و تراکتور هستند که باید از اطراف هر ۲ تیم رانده شوند.

حاتمی ادامه داد: اینکه بخش خصوصی در تبریز سراغ فوتبال آمده و با عشق و علاقه خود و با هدف پاسخ به مطالبه خیل عظیم هواداران فوتبال آذربایجان وارد این عرصه شده است در کشور بی سابقه است، اما باید توجه داشت که این هزینه کردها نباید هدر برود و سرمایه شخصی توسط دلالان و مشاوران نالایق به حراج گذاشته شود.

وی انتخاب مدیران قوی و فوتبالی را لازمه موفقیت باشگاه داری در فوتبال دانست و خواستار تعیین مدیران عامل جدید و قدرتمند برای تیم های تبریزی شد، چراکه نبود مدیریت در این رشته سرنوشتی جز باشگاه استیل آذین تهران در سال های گذشته نخواهد داشت.

کاپیتان دهه ۱۳۸۰ تیم ماشین سازی بر لزوم تقویت این تیم در دور برگشت لیگ برتر تاکید و اضافه کرد: این تیم متاسفانه از کادر مدیریتی و فنی گرفته تا بازیکنان نیازمند ترمیم، اصلاح و در حقیقت دگرگونی است تا بلکه بتوان با جبران امتیازات از دست رفته، تیم را در لیگ برتر نگه داشت.

حاتمی انتخاب سرمربی کارکشته و مجرب را اولویت اول ماشین سازی برشمرد و اظهار داشت: باید اذعان کرد که با سرمربی کنونی این تیم راه به جایی نخواهد برد و برای اینکه ایده های جدید به تیم تزریق شده و تغییرات مثبت روحی و انگیزشی ایجاد شود، لاجرم باید مربیان کاربلد به کار گرفته شوند.

وی جذب نفرات باتجربه و لایق در خطوط دفاع میانی،  هافبک وسط و طراح و فوروارد  لازمه موفقیت ماشین سازی در ادامه لیگ برتر ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر بازیکنی مثل مهدی کیانی می تواند در وسط میدان برای ماشین سازی بسیار ثمربخش باشد و چون وی سال ها در تبریز بازی کرده، باتعصب است و تبحر خاصی در جمع و جور کردن نفرات دارد و می تواند بسیاری از گره های تیم را باز کند.

حاتمی با بیان اینکه ماشین سازی باید در بازی های آینده برای گل نخوردن و با استراتژی استحکام خط دفاعی وارد بازی ها شود، یاداور شد: مهمترین مشکل این تیم به خط دفاعی بر می گردد که باید با تزریق نفرات با تجربه آن را تقویت کرد و در مقابل رقبا ابتدا برای دریافت نکردن گل وارد میدان شده و در فرصت های مقتضی بتواند به دروازه حریفان حمله کند.

وی کسب نتایج ضعیف ماشین سازی را موجب آزرده شدن پیشکسوتان و هواداران فوتبال آذربایجان دانست و با بیان اینکه با هر باخت این تیم درد سراپای وجودمان را می گیرد، اظهار داشت: اینکه مشاهده می کنیم در کادر فنی و اجرایی این تیم بزرگ که زمانی مربیانی چون گارنیک مهرابیان، مرحوم محمد رنجبر، مرحوم حسین فکری، مرحوم ناصر حجازی، احد شیخ لاری، غلامرضا باغ آبادی و ده ها مربی صاحب سبک و پرآوازه می نشستند و امروز به دست عده ای دلال افتاده است، برای ما و هواداران جای تعجب، تامل و تاثر دارد.

سرمربی تیم فوتبال آرتام تبریز یادآور شد: مسئولان ورزشی و فوتبالی آذربایجان شرقی باید متوجه باشند که سقوط ماشین سازی به دسته پایین تر تبعات بسیار بد اجتماعی، فرهنگی و ورزشی برای این شهر و استان خواهد داشت، پس تا دیر نشده با حمایت  و تقویت این تیم قدیمی مانع از این خسارات شوند.

حاتمی گفت: نباید شرایط فوتبال تبریز به گونه ای رقم بخورد که به محل «برو بیا» تبدیل شود و در آن خبری از دلسوخته های فوتبال آذربایجان نباشد که این برای مکتب فوتبال ۲ تیم ماشین سازی و تراکتور ننگ است.

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با پنج تساوی و بدون برد و کسب پنج امتیاز از مجموع ۱۴ بازی از همان ابتدای مسابقات لیگ برتر در قعر جدول به سر می برد.

این تیم در هفته پانزدهم، ۲۵ بهمن ماه در تبریز میزبان نفت آبادان است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.