9

نخستین منظومه فضایی کشور و ماهواره «اروم ست» در ارومیه رونمایی شد

  • کد خبر : 14230
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
نخستین منظومه فضایی کشور و ماهواره «اروم ست» در ارومیه رونمایی شد
نخستین منظومه فضایی کشور با عنوان منظومه ‌ماهواره سنجشی حاج قاسم سلیمانی و ماهواره فضایی اروم سَت با حضور علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به بقل از ایرنا نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این آیین که در پارک علم و فناوری ارومیه برگزار شد، گفت: همه این اتفاقات خوب و پیشرفت های صورت گرفته در کشور، نتیجه اعتماد به جوانان مستعد و خودباور است.

علی نیکزاد افزود: هرجا که ما به جوانان خود در عرصه های مختلف باور کرده ایم، در آنجا با پیشرفت های بسیار خوبی مواجه بوده ایم که همین منظومه فضایی و ماهواره اروم ست از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: پیشرفت علمی از جمله مهمترین راه های توسعه کشور و رسیدن به قله های پیشرفت در بخش های مختلف دیگر است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید داشته اند و باید بیش از پیش در مسیر توجه به این بخش حرکت کنیم.

رییس پارک علم و فن آوری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به این که ۱۰۹ شرکت و با واحد فن آوری در این پارک فعالیت می کنند، گفت: ۶۶۸ دانش پژوه در این پارک فعالیت های پژوهشی خود را در بخش های مختلف انجام می دهند.

ماهواره اروم ست، با بالاترین رزولوشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه تر است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.