20

بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری ثبت جهانی می شود

  • کد خبر : 14271
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری ثبت جهانی می شود
مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان ‌شرقی از آماده سازی پرونده ثبت جهانی «بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری» خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از صدا و سیما، موافقتنامه پرونده ثبت جهانی «بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری» از وزارت میراث فرهنگی اخذ شده و اقدامات لازم برای ثبت جهانی این بنای تاریخی و فرهنگی در حال انجام است.

حمزه زاده با اشاره به انتخاب شهرستان اهر به عنوان «اهر شهر ملی ورنی» گفت: لوح «اهر شهر ملی ورنی» از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم اهر و هریس تحویل داده شده است و برای این انتخاب و معرفی اهر با مرکزیت منطقه ارسباران به پایتخت ورنی ایران؛ این لوح به شهرستان تحویل می‌شود.

فرماندار اهر نیز در جمع فعالان حوزه گردشگری این شهرستان افزود: انتخاب منطقه ارسباران با مرکزیت شهرستان اهر به عنوان «اهر شهر ملی ورنی» و تشکیل پرونده ثبت جهانی «بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری» از جمله مطالبات دیرینه مردم شهرستان اهر بود که تحقق یافت.

خدابخش افزود: صنعت گردشگری؛ حوزه‌ای است که نمی‌توان از آن غفلت کرد و باید از این حوزه برای اشتغال‌زایی و درآمد و توسعه شهرستان اهر استفاده کنیم.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری شهرستان اهر طی ۶ ماه گذشته خبر داد و تاکید کرد: «خانه ورنی» در راستای انتخاب شهرستان اهر به عنوان اهر شهر ملی ورنی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در شهرستان اهر احداث می‌شود.
خدابخش بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه گردشگری و صنایع‎‌دستی به منظور ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در شهرستان اهر تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.