8
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

بارش باران و برف از اواخر هفته در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 14299
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
بارش باران و برف از اواخر هفته در آذربایجان شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان آخر هفته‌ای سرد همراه با بارش برف و باران و افت دما در پیش رو دارد.

به گزارش تبریزمن به نقل از مهر، محمد امیدفر، با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی از روز چهارشنبه ۲۹ بهمن سامانه بارشی قوی و فعالی وارد استان می‌شود، افزود: این سامانه موجب کاهش محسوس دما تا ۲۰ درجه سانتی گراد در برخی مناطق استان می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه همچنین موجب کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی معابر و جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت اصلی این سامانه از شب چهارشنبه این هفته آغاز می‌شود و تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد و احتمال بروز خسارت به باغات و درختان به ویژه در نواحی گرمسیری استان دور انتظار نیست.

امیدفر، به کشاورزان و باغدران استان توصیه کرد اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت به باغات انجام دهند و مردم و مسافران نیز از سفر غیرضروری در این ایام پرهیز کنند.

وی یادآوری کرد: از امروز تا روز سه شنبه جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم بوده و در برخی ساعات، افزایش موقت ابر همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز به طور میانگین حدود ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.