8

حفاران غیرمجاز کنیسه تاریخی در ارومیه دستگیر شدند

  • کد خبر : 14383
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
حفاران غیرمجاز کنیسه تاریخی در ارومیه دستگیر شدند
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۲ نفر حفار غیر مجاز در کنیسه کلیمیان ارومیه دستگیر شدند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا سرهنگ بهزاد حجابی افزود: در پی دریافت گزارش جوامع محلی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در بافت تاریخی ارومیه اقدامات لازم برای دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با تعامل و همکاری اطلاعاتی با همیاران میراث‌فرهنگی، با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان و هماهنگی‌های صورت گرفته با کلانتری ۱۳ انتظامی شهرستان طی عملیات هوشمندانه باند حفاران غیرمجاز در محل حفاری دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این عملیات ضمن دستگیری ۲ حفار غیرمجاز، تعدادی آلات و ادوات حفاری از قبیل سیم برق، قرقره، طناب و سطل کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که این افراد در داخل منزل شخصی خود واقع در محدوده بافت تاریخی و در مجاورت کنیسه کلیمیان ارومیه به صورت مخفیانه اقدام به حفر تونل منتهی به کنیسه تاریخی کرده بودند، ادامه داد: تعدادی اشیای سفالی و سفال‌های شکسته هم در اطراف تونل حفر شده مشاهده و ضبط شد.

سرهنگ حجابی با ابراز خرسندی از حمایت‌های ویژه دستگاه قضا، نیروی انتظامی، ارگان‌های همیار و همراهی جوامع محلی با یگان حفاظت گفت: اشرافیت اطلاعاتی این یگان در سایه همکاری و همیاری ارگان‌های همیار و جوامع محلی و دوستداران میراث‌فرهنگی ارتقا یافته است به طوری که حفاران غیرمجاز و متجاوزان به عرصه‌های تاریخی نمی‌توانند با خیال راحت به اعمال مجرمانه خود ادامه دهند.

آذربایجان غربی دارای هزار و ۷۰۰ اثر، تپه، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه موارد بسیاری از این آثار مورد طمع سودجویان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.