7

«رسم محتشم» با گستره توزیع سراسری در مراغه منتشر شد

  • کد خبر : 14373
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
«رسم محتشم» با گستره توزیع سراسری در مراغه منتشر شد
نخستین شماره از فصلنامه «رسم محتشم» که حاوی معرفی، نقد و بررسی متونی از نظم و نثر شیعی در ادبیات فارسی و آذری است، با گستره توزیع سراسری در مراغه منتشر شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا سردبیر و مدیرمسئول این فصلنامه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از متون ادبی شیعه کمتر دیده شده، اظهار داشت: این متون یا به دست فراموشی سپرده شده یا با سکوت علمی مواجه شده و بر همین اساس احیای آنها در این فصلنامه دنبال می‌شود.

«حامد نوبخت‌یگانه» با اشاره به اینکه نخستین شماره از این فصلنامه در ۳۴۲ صفحه توزیع شده، بیان کرد: در این شماره، ادبیات شیعی در قرن چهارم هجری مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر آن اشعار کمتر شناخته شده از پنج شاعر بزرگ ادبیات فارسی که در مدح امیرالمؤمنین(ع) سروده شده، در این شماره انتشار یافته است.

به گفته وی در این فصلنامه از نقد، نظر و مقاله اساتید و پژوهشگران استقبال می‌شود و خرید نخستین شماره آن با قیمت ۸۱۰ هزار ریال از طریق برخی کتابفروشی‌ها در سراسر کشور یا دریافت از طریق پست میسر است.

«نوبخت‌یگانه» در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه هزینه چاپ این فصلنامه با تعداد صفحه‌های بالا و با وجود گرانی کاغذ چگونه تامین شده، بیان کرد: در نخستین شماره از این نشریه به درآمد ناشی از فروش تکیه شده و در صورت استقبال مخاطبان، افزایش تیراژ به دلیل بهره‌مندی از امکانات چاپ دیجیتال امکان‌پذیر است.

هم‌اکنون به غیر از «رسم محتشم»، عنوان ۲۵ نشریه چاپی که به صورت سراسری، منطقه‌ای، استانی و محلی در مراغه منتشر می‌شود، بر روی تارنمای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.