12

بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 14485
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از ایجاد و راه‌اندازی بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل ازایرنا ، داود شایقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در رایزنی با گروه سرمایه‌گذاری توانمند بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل عملیاتی می‌شود، افزود: این گروه به صورت مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا سرمایه‌گذاری پرسودی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا ۲ هفته آینده قرار است با حضور این گروه سرمایه‌گذار و تشکیل اتحادیه‌ کاری کلید ایجاد این خط تولید زده شود ، اظهارکرد: این سرمایه‌گذاری با محوریت صادرات به کشورهای همجوار انجام خواهد شد و با اخذ مجوزهای قانونی شرایط مناسبی در این بخش بوجود خواهد آمد.

شایقی ادامه داد: در سفر استاندار اردبیل به مرکز کشور دیدارها و نشست‌ها با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام می‌شود تا زمینه حضور پررنگ این مجموعه‌های تحول‌آفرین در مسیر تحرک‌بخشی به اقتصاد استان فراهم شود.

وی گفت: استان اردبیل یکی از مناطق مستعد برای توسعه انرژی‌های پاک بویژه آبی، بادی و پنل‌های خورشیدی است که از این ظرفیت می‌توان در مسیر صادرات و فروش انرژی به کشورهای همسایه نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در ایام‌ دهه فجر افتتاح فاز نخست بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل به انجام رسید که این پروژه توان تولید برق را تا ۱۶۰ مگاوات افزایش داد و فازهای دوم و سوم آن در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

او با بیان اینکه با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا یک هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال برای تقویت و توسعه پروژه‌های جهش تولید در استان اردبیل اختصاص یابد، افزود :برای  پروژه مهم و زیربنایی راه‌آهن اردبیل هم مقرر است تا پایان امسال ۵۰ میلیارد تومان منابع جدید اختصاص یابد.

شایقی اضافه کرد: امسال برای راه‌آهن اردبیل از محل سفر رئیس‌جمهوری و توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند تا بدون محدودیت اعتبار موردنیاز راه‌آهن اردبیل در اسفند ماه و سه ماهه اول سال آینده تامین شود و بر این اساس تا پایان دولت تدبیر و امید راه‌آهن اردبیل – میانه آماده افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.