23
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛

جایگاه بیست و سوم آذربایجان شرقی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا

  • کد خبر : 14511
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
جایگاه بیست و سوم آذربایجان شرقی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جایگاه بیست و سوم آذربایجان شرقی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در بین استان‌های کشور، خبر داد و گفت: این به معنی کم شدن تعداد مبتلایان در استانمان نبوده و با توجه به افزایش موارد بیماری در سایر استان‌ها ما در رتبه پایین‌تری قرار داریم.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا محمد حسین صومی با اشاره به آمار کرونا در آذربایجان شرقی تا روز بیست و هشتم بهمن ماه ۹۹، اظهار کرد: تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی ۴۵۰ نفر بوده و ۵۲ نفر تحت تهویه مکانیکی هستند.

وی با بیان اینکه میانگین فوتی‌های کرونا روزانه ۳٫۵ نفر است، اضافه کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده است، اما در طول هفته گذشته در مجموع ۲۳ نفر فوت کردند.

وی از شناسایی روزانه ۲۵۰ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی خبر داد و با اشاره به وضعیت رنگبندی کرونایی شهرهای آذربایجان شرقی، افزود: چهار شهرستان سراب، عجبشیر، آذرشهر و جلفا در وضعیت نارنجی، هشت شهر در وضعیت آبی و ۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند، در مجموع وضعیت آذربایجان شرقی به رنگ زرد است.

صومی بیان کرد: بررسی‌های مبادی ورودی و خروجی شهر و مرزهای استان مانند مرز نوردوز نشان می‌دهد که هنوز موردی از کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی دیده نشده است، اما با توجه به رفت و آمد سایر هموطنان از مرزها و نقاط دیگر به این منطقه همچنان نگران ورود کرونای انگلیسی هستیم و از مردم خواهش می‌کنیم رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و رعایت فاضله‌گذاری اجتماع را جدی بگیرند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.