12

سه میلیون اصله نهال صنوبر در استان اردبیل توزیع می‌شود

  • کد خبر : 14573
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
سه میلیون اصله نهال صنوبر در استان اردبیل توزیع می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آغاز عملیات توزیع رایگان سه میلیون اصله نهال رایگان در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا شهامت هدایت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درراستای برنامه توسعه ششم زراعت چوب درکشور و به منظورجلب مشارکت مردمی برای حفظ ، توسعه و احیای منابع طبیعی ، توسعه فضای سبز و بالابردن میزان تولید چوب و کاهش فشار بر قطع درختان جنگل ، ایجاد درآمد و اشتغالزایی و تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و چوبی این نهال‌ها جهت اجرای زراعت صنوبر بین متقاضیان توزیع می‌گردد.

وی گفت: با توزیع این نهال‌ها ضمن توسعه زراعت چوب در استان و افزایش سطح زیر کشت صنوبر و سایر گونه‌های چوب‌ده از احتمال قطع درختان جنگلی پیشگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار رد: شرایط جوی استان زمینه مناسبی برای رشد سریع این نوع درخت در مقایسه با سایر گونه‌های درختان کشت شده در باغ‌های درختان غیرمثمر دارد.

هدایت با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی صنعت زراعت چوب در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن خلخال گفت: با ایجاد این صنعت و واگذاری بخش از اراضی ملی جهت توسعه زراعت دذخت در این منطقه چوب موردنیاز کارخانه نئوپان خلخال هم تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه  امسال تخریب جنگل و مراتع در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، افزود: همکاری مردم و تلاش حافظان منابع طبیعی از تخریب مراتع و جنگل‌های استان در سال‌های اخیر جلوگیری کرده است.

هدایت بیان‌کرد: به کشاورزانی که در اطراف و داخل زمین‌های خود برای تامین صنایع چوب درخت می‌کارند، توصیه می‌شود از درختان صنوبر استفاده کنند تا بتوانیم با تامین نیاز اولیه نهادهای صنایع چوب جلوی قطع درختان جنگلی را بگیریم.

او افزود: متقاضیان طرح زراعت صنوبر می‌توانند با در دست داشتن نسخ زراعی و نقشه محل زراعی خود به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های مربوطه مراجعه و پس ازعقد قرارداد و معرفی به نهالستان شهرستان پارس آباد نسبت به تحویل نهال صنوبر رایگان اقدام نمایند.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.