13

بازار اینترنتی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 14601
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
بازار اینترنتی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد
بازار اینترنتی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با هدف گسترش و توسعه تولید و فروش این صنایع در ایام کرونایی رونمایی و راه اندازی شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی از این بازار، ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی و آغاز به کار بازار اینترنتی صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر بستر لازم برای تجارت الکترونیکی بیشتر فراهم شده است، با ایجاد زیرساخت‌های کافی می توان میزان فروش صنایع دستی را با کاهش مسافت تا سرتاسر دنیا توسعه داد.

جواد رحمتی اظهار داشت: شرایط کرونایی بار دیگر اهمیت و ضرورت استفاده از بازاریابی و تبلیغات را بازگو کرد که در این راستا بازار اینترنتی صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، نتیجه‌ ارزشمند استفاده بهینه از شرایط کرونایی در راستای توسعه و رونق چرخه اقتصادی حوزه هنر است تا بدین طریق مخاطبان به صورت مستقیم محصولات هنری هنرمندان خلاق استان را مشاهده و اقدام به تهیه کنند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بازار اینترنتی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، فرصتی مغتنم برای معرفی جامع هنرهای فعال استان است، اظهار کرد: این سایت می تواند فرصتی برای شرکت هنرمندان استان‌های همجوار نیز ایجاد کند تا با قرار دادن هنرهای خود در این سایت، چرخه اقتصادی این حوزه ارزشمند بیش از پیش رونق یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بازار اینترنتی استان با همکاری شرکتی جوان و دانش‌بنیان طراحی و اجرا شده است، گفت: شرایط کرونایی اغلب فعالیت‌های اقتصادی را بیشتر به سمت استفاده از شیوه‌های نوین بازاریابی و فروش اینترتی سوق داده است.

احمد حمزه زاده اظهار داشت: راه‌اندازی بازار اینترنتی، نقطه‌ عطفی در این مجال است که علاوه بر تسهیل روند دسترسی هنردوستان به آثار هنری، هنرهای بی‌بدیل آذربایجان را به صورت تخصصی و گسترده معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی دارای بیش از ۱۴ هزار فعال در حوزه صنایع دستی است، افزود: هنرمندان فعال در این حوزه ها به خلق آثار بی بدیلی در بیش از ۸۵ نوع هنر صنایع‌ دستی می‌پردازند که در این بازار اینترنتی تصاویر بالغ بر ۵ هزار اثر از هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

حمزه زاده اضافه کرد: علاقه‌مندان به صنایع دستی آذربایجان شرقی می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.saraycrafts.ir علاوه بر آشنایی با هنرهای صنایع دستی استان به طور مستقیم اقدام به خرید آثار موجود در این سایت کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به لحاظ تولید و فعالیت هنرمندان در حوزه صنایع دستی دارای رتبه دوم کشوری است، ادامه داد: در کنار راه‌اندازی بازار اینترنتی صنایع دستی استان، میراث فرهنگی استان در راستای معرفی جامع هنرهای ارزشمند این دیار، طی سال جاری اقدام به ثبت ملی دو شهر اهر و اسکو به عنوان شهرهای ملی ورنی و باتیک کرده است که این هدف برای دو شهر دیگر استان طی سال ۱۴۰۰ نیز محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.