11

ابداع و ساخت دستگاه تله‌متری مجهز به هوش مصنوعی صنایع آبی در مراغه

  • کد خبر : 14706
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
ابداع و ساخت دستگاه تله‌متری مجهز به هوش مصنوعی صنایع آبی در مراغه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه گفت: نخستین دستگاه تله‌متری مجهز به هوش مصنوعی در سطح کشور برای استفاده در بخش آب و فاضلاب از سوی یکی از کارکنان این شرکت ابداع، طراحی و ساخته شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا ابراهیم سلیمانی افزود: این دستگاه توسط «رضا محمدی‌جهان» کارمند شرکت آب و فاضلاب مراغه  در مدت سه سال طراحی و ساخته شده و هم‌اکنون در این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این سامانه می‌تواند در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی به ویژه آب و برق و نیز جلوگیری از هدر رفت انرژی در چاه‌ها و مخازن تولید آب شرب کاربرد داشته باشد.

وی اضافه کرد: با بهره‌گیری از این دستگاه در مخازن و چاه‌های عمیق، نیازی به استفاده از اپراتور و عامل انسانی نیست و تمامی مراحل تامین آب به صورت خودکار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای اولین بار نیز این دستگاه پس از سپری کردن مراحل آزمایشی، در مخزن و چاه آب روستای «اسفستانج» مراغه نصب شده و در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین این دستگاه پس از کسب موفقیت در مراحل آزمایش، به زودی در چاه‌ها و مخازن مختلف شهری و روستایی این شهرستان نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش چند ساله مخترع این دستگاه، ادامه داد: برای ساخت این سامانه در مدت سه سال حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه شده که با بومی‌سازی و تامین قطعات لازم، هزینه ساخت هر دستگاه کمتر خواهد شد.

این دستگاه تله‌متری مجهز به هوش مصنوعی با شماره ۱۰۳۲۶۵ در اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی ایران به عنوان اختراع ثبت شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.