6

جو نسبتا پایداری در آذربایجان‌شرقی حاکم می‌شود

  • کد خبر : 14751
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
جو نسبتا پایداری در آذربایجان‌شرقی حاکم می‌شود
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر امروز و با خروج تدریجی سامانه بارشی، جو نسبتا پایداری تا بعد از ظهر روز سه شنبه بر استان حاکم می‌شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا محمد امیدفر افزود: از شب سه شنبه نیز به تدریج نفوذ جریانات پرفشار خزری و همراهی آن با گذر امواج تراز میانی جو موجب ابرناکی و وزش باد گاهی شدید و احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای در استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه همچنین در برخی نواحی استان موجب بارش پراکنده باران و برف می شود، اظهار داشت: این شرایط جوی تا اوایل روز جمعه در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر امروز تا روز چهارشنبه به تدریج دمای هوا در سطح استان به صورت نسبی افزایش می یابد اما از بعد از ظهر روز چهارشنبه با نفوذ جریانات خزری دمای هوای استان کاهش خواهد یافت.

امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر و ورزقان با ۱۳ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و بیشترین بارش از شهرستان هوراند با ۱۵.۸ میلی متر گزارش شده است.

وی یادآوری کرد: دمای هوای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته در گرمترین زمان به سه درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین زمان به چهار درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی آن (ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه) صفر درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید، آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.