5
مدیرعامل موسسه خیریه نوبر تبریز در جمع خبرنگاران؛

خیریه نوبر، هیچ صندوقی ندارد/ تامین هزینه‌های درمانی۱۰هزار بیمار در تبریز

  • کد خبر : 14846
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
خیریه نوبر، هیچ صندوقی ندارد/ تامین هزینه‌های درمانی۱۰هزار بیمار در تبریز
رییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه نوبر تبریز گفت: بیش از 10 هزار بیمار تبریزی تحت پوشش این موسسه قرار دارند و ماهانه بیش از 300 میلیون تومان فقط برای تامین هزینه‌های دارویی این بیماران هزینه می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، کاظم خاماچی قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با تشریح تاریخچه موسسه خیریه نوبر اظهار داشت: این موسسه سال ۱۳۲۶ با مشارکت هفت نفر از اهالی محله نوبر تبریز و با هدف حمایت و تامین بخشی از مایحتاج خانواده‌های ایتام ونیازمند تشکیل می‌شود. دست‌اندرکاران موسسه حتی با تاسیس دو مدرسه غیررسمی عصمتیه و قدس دست به فعالیت‌های فرهنگی هم می‌زنند اما بنا بدلایلی مدتی بعد فعالیت‌های موسسه دچار وقفه‌ای حدود یک دهه‌ای می‌شود تا اینکه موسسه حدود سال ۱۳۴۸ در هیئت صفا ادغام شده و روح تازه‌ای در کالبد موسسه نوبر دمیده می‌شود.

وی ادامه داد: موسسه خیریه نوبر هم اکنون دارای ۷۴ عضو هیات امنا و ۷ عضو هیات مدیره است که بدون دریافت ریالی حقوق و دستمزد فعالیت می‌کنند. در کنار اینها، ۱۸ نیروی اداری حقوق‌بگیر هم در بخش اداری موسسه حضور دارند.

مدیرعامل موسسه خیریه نوبر تبریز در ادامه سخنانش با بیان اینکه این موسسه در سه حوزه تامین دارو و درمان بیمااران نیازمند، تامین جهیزیه دختران نیازمند و حمایت از خانواده‌های ایتام فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: خیریه نوبر حدود ۱۰ هزار بیمار نیازمند تبریزی را تحت پوشش قرار داده و هزینه دارو و درمان‌شان را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ خانواده بیمار روانی تحت پوشش خیریه نوبر قرار گرفته و علاوه بر هزینه درمان، ماهانه مبالغی را به عنوان کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند، افزود: این موسسه بدون توجه به نوع بیماری، تا حد توان از همه بیماران نیازمند حمایت می‌کند و اخیرا نیز در راستای ارایه خدمات بهتر، ۵ نقطه حومه شهر تبریز از قبیل آناخاتون، شهر جدید سهند، آخماقیه و لواسان را به مناطق تحت پوشش قبلی افزوده است.

وی اضافه کرد: در کنار تامین دارو و درمان نیازمندان، موسسه خیریه نوبر اقدام به احداث چندین بیمارستان و بخش درمانی در سطح شهر تبریز نموده که احداث بیمارستان کلیوی امام علی(ع) تبریز، دو فاز بیمارستان الزهر، بخش ۳۲۰ تختخوابی در داخل بیمارستان رازی، بیمارستان سوانح سوختگی در داخل بیمارستان سینا، بیمارستان دیالیز ۱۲۰ تختخوابی در پشت بیمارستان امام رضا(ع) و نیز بیمارستان در حال احداث جامع سرطان در ۲۷ هزار مترمربع در کنار بیمارستان کودکان سرطانی خاوران از آن جمله است.

خاماچی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های موسسه در حوزه تامین جهیزیه دختران نیازمند پرداخت و گفت: با توجه به افزایش فعالیت موسسات خیریه تبریز در بخش تامین جهیزیه، موسسه خیریه نوبر از سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های خود در این بخش را به سطح روستاها کشانده است. به طوری که فقط در سال جاری بیش از ۵۰۰ مورد جهیزیه که ۲۲ قلم کالا را شامل می‌شوند، در حدود ۴۰۸ روستای استان به دختران نیازمند اهدا نموده است.

وی تامین هزینه‌های تحصیلی، پرداخت حقوق و تامین مایحتاج اولیه ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست را از دیگر حوزه‌های فعالیت موسسه خیریه نوبر برشمرد و خاطرنشان کرد: ایتام دختر تا زمان ازدواج و ایتام پسر تا پایان تحصیلات و شروع به کار، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه نوبر تبریز همچنین تامین مسکن برای خانواده‌های نیازمند را بخش دیگری از فعالیت‌های موسسه برشمرد و گفت: علاوه بر تامین ده‌ها مورد مسکن برای نیازمندان واقعی در طول سال، این موسسه اقدام به احداث مجتمع مسکونی ۹۶ واحدی نیلوفر در چایکنار تبریز نموده و همه واحدها را در قالب اجاره به شرط تملیک در اختیار نیامندان قرار داده است.

وی به فعالیت‌های موقت موسسه درهنگام وقوع حوادث طبیعی نیز اشاره و تصریح کرد: احداث یک باب مدرسه در بم، بازسازی یک روستا در کلیبر، احداث بیش از ۲۰ غسالخانه در روستاهای زلزله‌زده قره‌داغ و همکاری در احداث بیمارستان سرپل ذهاب برخی از این فعالیت‌هاست.

وی، لطف خداوند و اعتماد مردم را دو عامل اصلی موفقیت موسسه خیریه نوبر دانست و اعلام کرد: خیریه نوبر هیچ صندوقی در سطح شهر ندارد و اصولا اعتقادی به این نوع جذب کمک‌های مردمی ندارد.

خاماچی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه توصیه و سفارشات خارج از مجموعه، تاثیری در میزان و نحوه ارایه خدمات خیریه نوبر به نیازمندان واقعی ندارد، گفت: این موسسه کاملا از محل کمک‌های مردمی اداره می‌شود و هیچگونه بودجه دولتی ندارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.