6
یک روانشناس تشریح کرد؛

توصیه های روانشناسی برای دوران کرونا

  • کد خبر : 14888
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
توصیه های روانشناسی برای دوران کرونا
یک روانشناس گفت: در طول یک سال گذشته محدود شدن دید و بازدیدها در ایام کرونا بین مردم، زمینه افزایش عادی انگاری را بیشتر کرده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا علی نژاد با تاکید به اینکه کرونا یک سالی می شود ارتباطات فیزیکی بین مردم را کم کرده و همین دلیلی بر افزایش دورهمی ها و عادی انگاری هاشده است، اظهار کرد: افسردگی و اضطراب از پیامدهای ماندن در خانه است که مردم برای رهایی ازاین مشکل ساعاتی را در بیرون از منزل می گذرانند که همین باعث تجمعات در شهرها و مسافرت های غیر ضروری شده است که این خطر آفرین است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در اوایل شیوع بیماری کرونا بیشتر حالت های اضطراب مشاهده می شد اما با گذشت یکسال بیشتر شاهد حالت های افسردگی و وسواس هستیم.

وی افزود:با گذشت یک سال از شیوع کرونا در کشور غیر از تشکیل اجتماعات در شرایط فعلی که در حالت شکننده قرار داریم،عادی انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری را افزایش می دهد.

این مدرس دانشگاه افزود: پیگیری های لحظه به لحظه اخبار کرونا نیز می تواند منجر به افزایش اضطراب و افسردگی افراد شود باید سعی شود اخبار کرونایی را محدود کرد.

وی درخصوص راهکارهایی برای مقابله با افسردگی دوران کرونا، اظهار کرد: ورزش کردن، برنامه ریزی روزمره برای جلوگیری از روز مرگی، محدود کردن اخبار و اطلاعات کرونایی و حفظ ارتباط با نزدیکان با استفاده از فضای مجازی تاحدودی می تواند  به ارتقای سلامت روانی کمک کرده و افسردگی این ایام را کاهش داد.

علی نژاد ادامه داد: از راه های مقابله با افسردگی دوران کرونا پناه بردن به سرگرمی های مختلف ازجمله تماشای فیلم و سریال، کتاب خواندن ، موسیقی گوش دادن است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.