5

کار نیمه‌تمام خطیبی در تراکتور

  • کد خبر : 14869
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کار نیمه‌تمام خطیبی در تراکتور
رسول خطیبی با قبول سرمربیگری تراکتور در نیم فصل دوم بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دنبال تمام‌کردن کار نیمه‌تمام مانده فصل چهاردهم خود با این تیم مدعی است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، زمانیکه خطیبی سکان هدایت تراکتور در فصل چهاردهم را بر عهده گرفت، با بهره گیری از تجربه های موفق خود در تیم های ماشین سازی و گسترش فولاد، تراکتور را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نشان داد و عنوان قهرمانی نیم فصل لیگ چهاردهم را برای این تیم به ارمغان آورد.

هنوز برای تکمیل این قهرمانی یک نیم فصل دیگر پیش روی خطیبی و تراکتور بود که به یکباره خطیبی که در بین هواداران تراکتور به «رسول پاشا» شهرت دارد، از این تیم کنار گذاشته شد و تلاش رسول برای قهرمان کردن تیم محبوبش نیمه تمام ماند و تراکتور این فصل را پس از سپاهان در رده دومی به پایان برد و نایب قهرمان شد.

در فاصله زمانی که خطیبی از تراکتور دور ماند، مربیان زیادی بر مسند هدایت این تیم قرار گرفتند، اما هیچ کدام نتوانستند به آرزوی دیرینه هواداران پرشور این تیم جامه عمل بپوشانند و تلاش های مالک و سرمربیان این تیم در پنج فصل گذشته به در بسته خورده و بهترین عنوان در این مدت برای تراکتور رده سومی در فصل شانزدهم بود.

در فصل جاری رقابت ها نیز تراکتور پس از آنکه به اشتباه خود در انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی پی برد، وی را کنار گذاشت و با توجه به نبود فرصت کافی و قرار داشتن تیم در کوران مسابقات، تصمیم به ادامه بازی ها با هدایت مسعود شجاعیان گرفت.

حفظ شاکله تیم و جلوگیری از سقوط آن به رده های پایین، از دلایل اصلی انتخاب شجاعیان به عنوان مربی تیم بود که تا حدودی نتیجه داد و این تیم در پایان نیم فصل اول، با ۲۲ امتیاز از ۱۵ بازی در مکان هفتم ایستاد تا همچنان برای رسیدن به جمع مدعیان این فصل امیدوار باشد؛ البته تحقق این مهم در گرو ثبات تیم و تقویت نقاط ضعف آن است که با توجه به سوابق رسول خطیبی و همچنین انگیزه بالای وی برای قهرمانی در لیگ برتر و تکمیل کارنامه مربیگری اش، خیلی بعید به نظر نمی رسد.

رسول به خوبی می داند اگر بتواند عنوان قهرمانی لیگ برتر را برای تراکتور کسب کند، در بین هواداران محبوب ترین تیم آسیا، اسطوره خواهد شد، از این رو با قبول سرمربیگری تراکتور در نیم فصل دوم هم می خواهد کار نیمه تمام خود در فصل چهاردهم را تمام کرده و هم جای خود در دل هواداران تراکتور را محکم تر کند.

اجتناب از حواشی، جذب بازیکنان موثر در نیم فصل نقل و انتقالات، تمرکز بر روی بازی ها و هدف تیم، کمک گرفتن از کمک های کاربلد، بازی دادن بازیکنان در پست های تخصصی، برنامه ریزی دقیق و جلب حمایت همه جانبه می تواند به موفقت خطیبی و تراکتور در این فصل کمک کند و البته مدیریت تیم نیز باید با تمام توان و امکانات در کنار وی و تیم باشد و حمایت کند.

خطیبی با تراکتور ۱۵ بازی حساس و فینال گونه پیش رو دارد که هشت بازی آن در خارج از خانه و هفت بازی آن در تبریز خواهد بود؛ نکته جالب در این میان، بازی با تیم های مدعی سپاهان، استقلال و پرسپولیس در خارج از خانه خواهد بود که تراکتور در این فصل نشان داده که در بازی های خارج از خانه عملکرد به مراتب بهتری داشته است.

صعود با تیم های گسترش فولاد، ماشین سازی و آلومینیوم اراک به لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی نیم فصل با تراکتور در فصل چهاردهم و کسب نتایج خیره کننده مقابل تیم های مدعی لیگ برتر با تیم ماشین سازی از افتخارات رسول خطیبی در کسوت مربیگری است و قدر مسلم بهره گیری از تجربه های این افتخارات، می تواند «رسول پاشا» را در رساندن تراکتور به قهرمانی کمک کند.

خطیبی در نخستین گام با تراکتور فصل بیستم و از هفته شانزدهم این رقابت ها، دوشنبه یازدهم اسفندماه جاری در مسجد سلیمان در حالی به مصاف نفت این شهر می رود که دیدار رفت ۲ تیم در تبریز با تساوی بدون گل پایان یافته بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.