12
همزمان با سراسر گشور صورت گرفت؛

تحلیف و آغاز به کار ۳۹ نفر از مشاوران خانواده دادگستری آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 14965
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
تحلیف و آغاز به کار ۳۹ نفر از مشاوران خانواده دادگستری آذربایجان‌شرقی
ظهر دیروز، همزمان با سراسر کشور مراسم تحلیف 39 نفر از مشاوران خانواده دادگستری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در این مراسم که بصورت سراسری و مجازی انجام گرفت، معاون اول قوه قضاییه امانتداری را شرط اساسی و اصلی برای یک مشاور دانست، گفت: باید از نقاط قوت و ضعف مشاوره‌ها برای آینده استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، بر لزوم بهره‌گیری از نیرو‌های دلسوز، جوان و انقلابی تاکید و اظهار کرد: قاضی هرچقدر تبحر داشته و عالم و عادل باشد در بسیاری از پرونده‌ها بدون استفاده از کمک وکیل و نظر کارشناس و مشاور نمی‌تواند همه موضوع و جوانب امر را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه وکیل و کارشناس و مشاور در خروجی کار قاضی شریک هستند، گفت: بایستی همان دقتی که در استفاده از قضار به کار گرفته می‌شود در جذب کارشناسان و مشاوران نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به جایگاه بنیاد خانواده در دین اسلام و قانون اساسی اظهار کرد: رکن بنیاد خانواده زن و شوهر است و اگر بخواهد بر یک مبنای صحیح، دقیق و قابل دوام پی‌ریزی شود مقدماتی دارد که باید به آن‌ها توجه شود و بعد از پایه گذاری صحیح باید آموزش‌های لازم انجام شود.

▪️در مشاوره‌ها از تجارب عقلای دنیا استفاده شود

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اگر یک خانواده سالم شد جامعه و آینده سالم خواهد بود، گفت: چنانچه یک خانواده دچار فروپاشی شود فقط ضرر به زوج و زوجه نمی‌رسد بلکه به فرزند آن‌ها و دیگرانی که با آن‌ها در ارتباط‌اند نیز آسیب وارد می‌شود.

وی جایگاه مشاوران خانواده را در تحکیم بنیاد خانواده بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اولین وظیفه ما این است که مطالب مشاوره را بر آموزه‌های دینی پایه ریزی کنیم و از تجربه‌های عقلا در دنیا نیز استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با تاکید بر اینکه امانتداری شرط اساسی و اصلی برای یک مشاور است، گفت: باید در زندگی افراد قدری ورود کرد که تاثیر در جلوگیری از فروپاشی و تزلزل داشته باشد و باید در این زمینه امانت دار بود.

وی همچنین در خاتمه سخنانش بر کوتاه شدن فرآیند‌های جذب و معیار داشتن در مصاحبه‌ها و اختبار‌های شفاهی تاکید کرد.

▪️ملاک، کاهش میزان اختلافات زوجین است

رییس دادگستری استان آذربایجان‌شرقی نیز بعد از پایان مراسم سراسری طی سخنانی با بیان اینکه اگر خانواده در تربیت فرزند سالم موفق عمل کند به کارکرد اصلی خود عمل کرده‌ گفت: اگر این کارکرد خانواده درست انجام نگیرد، خود خانواده می‌تواند به یک مرکز آسیب تبدیل شده و جامعه را با مشکلات و آسیب‌های بیشتر مواجه سازد.

خلیل‌اللهی با اشاره به اینکه طلاق و اختلافات ناشی از طلاق آسیب‌های متعددی متوجه جامعه می‌کنند، اظهار داشت: در بحث مشاوران خانواده، ملاک تعداد پرونده‌های مختومه نیست بلکه تعداد سازش‌ها و نقش مشاوران در کاهش میزان اختلافات زوجین ملاک خواهد بود.

در پایان این مراسم، با اهدای پروانه، از سوی کارشناسان ادای سوگند صورت گرفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.