5

۴۳۷ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی بستری هستند

  • کد خبر : 14981
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
۴۳۷ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی بستری هستند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار مبتلایان و بستری های کوید ۱۹ در آذربایجان شرقی روند ثابتی دارد، گفت: هم اکنون در مجموع ۴۳۷ کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا روزبه رجایی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: روزانه حدود ۸۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم عزم همگانی برای رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی گفت: همچنان با بیماری کووید ۱۹ درگیر هستیم.

وی اضافه کرد: در بهمن ماه به طور متوسط روزانه ۸۰ تا ۸۵ نفر در بیمارستان های آذربایجان شرقی به دلیل ابتلا به بیماری کوید ۱۹ بستری شدند.

رجایی ادامه داد: اگر مردم اصول پیشگیری را رعایت نکنند یا بیماری را عادی انگاری کنند، بیماری مجددآ در آخر سال اوج خواهد گرفت.

آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع کرونا تا اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی به غیر از ۲ ماه نخست در بقیه مواقع در وضعیت قرمز قرار داشت، اما با اجرای این طرح آمار مبتلایان، بستری های و فوتی های ناشی از شیوه کوید ۱۹ بشدت کاهش یافت.

در روزهای اخیر مشاهده یک مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان اهردر ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، بار دیگر زنگ خطر اوج گیری بیماری در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی با اولویت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به صدا درآورده است.

تا قبل از اجرای طرح جامع محدودت های کرونایی در آذربایجان شرقی، آمار فوتی های روزانه کرونا در استان در اوج به حدود ۸۰ نفر، تعداد بستری ها به یکهزار و ۸۰۰ نفر رسیده بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.