13
بعد از گذشت ۱۳ سال؛

مردم تکاب چشم انتظار اتمام بیمارستان نیمه تمام/وعده ها عملی نشد

  • کد خبر : 15009
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
مردم تکاب چشم انتظار اتمام بیمارستان نیمه تمام/وعده ها عملی نشد
۱۳ سال از کلنگ زنی و صرف هزینه های میلیاردی برای اتمام بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب می گذرد اما هنوز وعده ها برای اتمام و بهره برداری آن عملی نشده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از مهر کلنگ احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب سال ۸۶ بر زمین زده شده و این طرح با وجود هزینه‌های میلیاردی و اتمام عملیات عمرانی هنوز به بهره برداری نرسیده و مردم این شهرستان محروم همچنان چشم انتظار اتمام آن هستند.

کمبود تجهیزات درمانی، نبود پزشکان متخصص از جمله چشم پزشک، رادیولوژیست و ارتوپد و نبود فضای کافی درمانی کافی از مشکلاتی است که مردم تکاب گریبانگیر آن بود و بیمارستان فعلی تکاب بیش از ۵۰ سال قدمت دارد جوابگوی نیاز درمانی مردم نیست.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای محروم و کم برخوردار کشور است، بسیاری از اهالی این شهرستان به علت کمبود امکانات درمانی و پزشکان متخصص برای انجام کارهای پزشکی و درمان بیماران خود به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.

بیمارستان جدید تکاب در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با زیربنای ۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع آغاز شده و برای اجرای آن بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، هر چند بر اساس اعلام مسئولان عملیات اجرایی طرح خاتمه یافته و افتتاح آن نیازمند تجهیز بیمارستان است اما روزهای پایانی سال در حال سپری شدن هست و تمام وعده‌های مسئولان برای بهره برداری از این طرح در سال جاری عملی نشده است.

۵۵۰ میلیارد ریال برای بیمارستان تکاب هزینه شده است

فرماندار تکاب در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان تکاب با بیان اینکه نزدیک ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث و تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی این شهرستان تخصیص یافته است گفت: ۵۵۰ میلیارد آن طی ۸ سال تخصیص یافته و هزینه شدم است.

امیر ستوده‌فر با بیان اینکه عملیات ساختمانی بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی تکاب از ۲ سال قبل سرعت و شتاب گرفته است گفت: اوایل بهمن‌ماه امسال با پیگیری‌های انجام شده تحویل موقت ساختمان بیمارستان از وزارت راه و شهرسازی به وزارت بهداشت صورت گرفت و اکنون بیمارستان تکاب توسط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در حال تجهیز است.

وی با بیان اینکه عملیات ساختمانی این بیمارستان به پایان رسیده اما بخش مهمی از فرآیند قبل از افتتاح، مربوط به تجهیز امکانات آن است که اکنون در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: نصب و استقرار بخش زیادی از تجهیزات در داخل بیمارستان هیچ مشکلی نداشت و فقط در نصب برخی از تجهیزات در داخل ساختمان بیمارستان مشکلی پیش آمده‌بود که حل و بسیاری از تجهیزات در محل مورد نظر نصب و مستقر شده‌است.

بیمارستان تکاب در مرحله تجهیز قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص اتمام بیمارستان تکاب گفت: بیمارستان تکاب بعد از ۱۳ سال از مراحل ساخت امسال برای تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده است تا بعد از تکمیل نواقص احتمالی و نصب تجهیزات، مورد بهره برداری قرار گیرد.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان در مرحله تجهیز قرار دارد، تجهیزات بیمارستان تکاب آماده بوده که بخشی از آن ارسال شده و بخش دیگر در ارومیه است و بزودی ارسال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه تجهیزات رادیولوژی، اتاق عمل و آی سی یو است که در حال نصب است، اضافه کرد: تجهیزات پنجگانه بیمارستان قبلاً نصب شده و مابقی تجهیزات هم بزودی نصب خواهد شد.

آقازاده با بیان اینکه بیمارستان قدیمی تکاب جوابگوی نیاز مردم این شهرستان نبود، گفت: پیش بینی می‌شود با اتمام و بهره برداری کامل این بیمارستان نه تنها مشکلات درمانی مردم این شهرستان برطرف می‌شود بلکه بخشی از نیازهای بخش سلامت و درمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا ۶۴ تختخوابی بود اما با توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه در یکسال گذشته این ظرفیت به ٩۶ تخت ارتقا یافته است، عنوان کرد: عملیات ساخت این بیمارستان ٩۶ تختخوابی بر اساس استانداردهای پروژه‌های بیمارستانی به اتمام رسیده و بزودی آماده بهره برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: تجهیزات پزشکی بیمارستان تکاب بیش از ۲ سال توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری و آماده شده و در انبار نگه داری می‌شدو هم اکنون در حال نصب تجهیزات هستیم.

آقازاده با اشاره به اینکه با اتمام و بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست اجرا تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان به ۱.۷ رسیده و از متوسط کشوری فراتر می‌رود، افزود: در سه الی چهار سال اخیر تخت‌های بیمارستانی در استان بیش از هزار و ۵۰۰ تخت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره ساخت مرکز بهداشت تکاب نیز گفت: مرکز شبکه بهداشت تکاب نزدیک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این شبکه ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت تا در اسرع وقت تکمیل شده و به بدنه بهداشت این شهر افزوده شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است، بر اساس اعلام وزارت کشور جزو یکی از ۳۱ شهرستان محروم و کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود و امید می‌رود با تحقق وعده‌های مکرر مسئولان با اتمام و بهره برداری این طرح شاهد رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این منطقه باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.