10

تشریح اقدامات گسترده ساماندهی و توسعه فضای سبزشرق تبریز از زبان شهردار منطقه پنج

  • کد خبر : 15017
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱:۱۲
تشریح اقدامات گسترده ساماندهی و توسعه فضای سبزشرق تبریز از زبان شهردار منطقه پنج
شهردار منطقه پنج تبریز گفت: احداث 5 پارک محله ای در سال جاری شروع شده بود که 2 پارک محله ای به بهره برداری رسیده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،  میرعلی اصغر نساج در گفت و گویی این مطلب را اعلام کرد و افزود: یک مترمربع بر سرانه فضای سبز منطقه پنج در سال جاری افزوده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بدون احتساب مساحت پارک جنگلی آرپادره سی سرانه فضای سبز این منطقه ۱۴ متر مربع است گفت: مساحت پارک ها و فضاهای سبز این منطقه ۱۷۰ هکتار می باشد که در صورت بهره برداری کامل از پارک جنگلی آرپادره سی این رقم افزایش می ‌ابد.

شهردار منطقه پنج کلانشهر تبریز همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته در مجموعه تفریحی و گردشگری آرپادره سی اظهار داشت: فاز اول آرپادره‌سی با  ۱۸۳ هکتار مساحت قابل بهره برداری خواهد بود.
مهندس نساج تصریح نمود: طراحی های لازم برای توسعه آرپادره سی تا ۴۰۰ هکتار انجام شده است.

وی از اعتبار پیش بینی شده ۵۰ میلیارد ریالی برای ایجاد زیرساخت های لازم در مجموعه آرپادره سی خبر داد و گفت: امسال ۳۵ میلیارد ریال برای برق رسانی به این پروژه هزینه شده است.
او در تشریح دیگر اقدامات انجام شده فضای سبز در سال جاری گفت: امسال ۸۰ هزار اصله درخت و درختچه در سطح حوزه کاشته شده  که این رقم تا پایان سال به ۱۱۰ هزار اصله می رسد.

شهردار منطقه اصلاح پیاده روهای پارک ها ی سطح حوزه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: پیاده روهای ۷ پارک و بوستان محله ای اصلاح و بهسازی شده است.

نساج به بهره برداری مراکز سپتیک  نیز اشاره نمود و در این خصوص گفت: با هدف حذف آبیاری فضاهای سبز با تانکر مراکز سپتیک و ذخیره آب مرزداران و آرپادره سی به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی برای انتقال آب به فضاهای سبز و آبیاری درختان با روش مدرن ۳۰ کیلومتر در سطح حوزه لوله گذاری آب خام انجام شده است.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.