9
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعلام کرد؛

افتتاح ۱۶ پروژه میراث‌فرهنگی و گردشگری در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 15083
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
افتتاح ۱۶ پروژه میراث‌فرهنگی و گردشگری در آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: ۳۰۰ پروژه مرمتی در استان طی سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا احمد حمزه‌زاده در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که طی سال ۹۹ سند تدبیر و توسعه گردشگری استان تدوین شده است، اظهار کرد: با تدوین این سند که در مشورت با متخصصان امر به سرانجام رسیده است، نقاط قوت و ضعف پروژه‌های عمرانی زیرساختی در حوزه گردشگری، میراث ‌فرهنگی و صنایع‌ دستی در کنار بخش‌های آموزش و بازاریابی و تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته و نقشه راه آن‌ها مدون شده است.

وی با اعلام این‌که دستاوردهای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در سال ۹۹ بسیار چشمگیر بوده است، ادامه داد: طی این مدت شهر اهر به‌ عنوان شهر ملی ورنی و شهر اسکو به‌عنوان شهر ملی چاپ کلاقه‌ای ثبت ملی شدند.

وی، تعداد پروژه‌های مرمتی استان طی سال جاری را ۳۰۰ پروژه اعلام و خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰‌ میلیاد ریال از اعتبارات استانی و ۱۵۰۰‌میلیارد ریال از اعتبارات مشارکتی دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌های منطقه آزاد و مردم به ثمر رسیدند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حمزه زاده تشکیل انجمن خیران حوزه میراث ‌فرهنگی در بحث بازسازی مرمت و حفاظت از آثار تاریخی را از دیگر دستاوردهای اداره‌کل استان دانست و افزود: تا کنون ۵۰ حکم مرمتی نیز از معاونت میراث‌فرهنگی کشور دریافت کرده‌ایم.

وی در رابطه با حوزه سرمایه‌گذاری نیز گفت: امسال بالغ‌بر ۹۵ پروژه در حال ساخت داریم که حجم کل سرمایه‌گذاری در حال اجرا در استان در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بالغ‌بر ۱۰هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۴ پروژه در استان افتتاح شده است، عنوان کرد: «۱۶ پروژه نیز آماده افتتاح است که طی هفته آینده  با حضور دکتر مونسان در شهر تبریز و شهرهای اطراف آن به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی ارزش این پروژه ها را هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.