4
با هدف نگهداری از ۴۰۰ کودک بی‌سرپرست؛

کلنگ «موسسه خیریه شکوفه‌های مهرجوی تبریز» بر زمین زده شد

  • کد خبر : 15077
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کلنگ «موسسه خیریه شکوفه‌های مهرجوی تبریز» بر زمین زده شد
با هدف نگهداری از ۴۰۰ کودک بی‌سرپرست و با حضور جمعی از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مسئولان شهری و خیران، کلنگ «موسسه خیریه شکوفه‌های مهرجو» در تبریز بر زمین زده شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این آیین، با تاکید بر اینکه هدف سازمان اوقاف و امور خیریه از تاسیس مرکز امورخیریه، در اختیار گذاشتن موقوفات انتفاعی برای احداث مجموعه‌های انتفاعی است، اظهار کرد: قبرستان قله تبریز نیز جزوی از این موقوفات بوده و در زمین‌های باقی مانده این گورستان متروکه، کلنگ موسسه خیریه شکوفه‌های مهرجو بر زمین زده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید شهاب‌الدین حسینی با بیان اینکه آخرین دفن در این گورستان متروکه به سال ۱۳۵۳ و حدود ۴۶ سال پیش بازمی‌گردد، تاکید کرد: با حفظ حرمت تمام اموات مومنین و مومنات، در ۲۳۰۰ متر زمین باقی مانده این گورستان، موسسه مذکور در زیربنایی به مساحت ۱۸۰۰ متر و در قالب دو مجموعه ۴۰۰ متری در دو طبقه، احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه این زمین را به صورت رایگان و خیرخواهانه در اختیار خیر عزیز «دکتر احمدزاده» قرار دارد، افزود: این خیر نیک‌اندیش، سال‌ها است با سازمان اوقاف همکاری صمیمانه دارد و در حال حاضر نیز در یک مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، از حدود ۶۰ کودک نگهداری می‌کند و با این احداث این مرکز نیز حدود ۴۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست اسکان خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان و حمایت از ایتام یکی از سنت‌های حسنه به یادگار مانده از امیرالمومنین(ع) است، افزود: این موضوع از آرمان‌ها و منویات حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و در گام دوم انقلاب هم باید قدم‌های شایسته‌ای برای رسیدن به طلوع خورشید ولایت برداشته و وزمینه سازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه کشورهای داعیه‌دار اروپایی امروز در مقابله با کرونا درمانده‌اند، افزود: اما بر اساس، فرهنگ ایرانی اسلامی، مردم ما در این بحران به کمک یکدیگر شتافته و این فرهنگ اصیل باعث شد تا وزارت بهداشت بتواند کرونا را مدیریت کند.

وی در خاتمه سخنانش از مشارکت خیران و کسانی که به تاسی از مسیر حضرت علی(ع) از نیازمندان دستگیری می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: تبریز به عنوان شهر اولین‌ها، بیش از۲۰۰ مرکز خیریه در حوزه‌های مختلف درمان بیماران، کمک به نیازمندان، تامین جهیزیه و… دارد.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز این آیین با قدردانی از این اقدام خیرانه در راستای حمایت از کودکان بی‌سرپرست، اضافه کرد: یکی از نشانه‌های شیعیان و پیروان امیرالمومنین(ع)، حفظ و احیای سنت حسنه “حمایت از نیازمندان و ایتام” است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فقیه با تاکید بر اینکه مردم متدین و ولایتمدار ایران در عرصه‌های مختلف و به ویژه در بحران کرونا نشان دادند که به تاسی از امیرالمومنین(ع)، در کمک به نیازمندان آماده بوده و دستگیری می‌کنند.

وی به توزیع بسته‌های معیشتی در ایام کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این حرکت‌ها نمود پیروی از حرکت امیرالمومنین(ع) بود که در این رابطه از خیران و نیک اندیشان قدرانی می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.