21

علل ترک تحصیل دانش آموزان در آذربایجان غربی چیست؟!

  • کد خبر : 15102
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
علل ترک تحصیل دانش آموزان در آذربایجان غربی چیست؟!
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۸ هزار دانش آموز استان از تحصیل بازماندند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا مهین منافی با اشاره به تعداد بازماندگان از تحصیل طی سال تحصیلی جاری در استان افزود: تعداد دانش آموزان ترک تحصیلی استان در دوره ابتدایی  ۱۱۷۹ نفر است و تعداد بازمانده از تحصیل در سالتحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰، در دوره اول متوسطه ۶۴۲۵ نفر و در دوره دوم متوسطه نیز ۱۰ هزار و ۷۱۹ نفر است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری، مربوط به ناحیه ۲ ارومیه به میزان ۲۱۰ نفر، در دوره اول متوسطه در شهرستان خوی با ۱۰۱۰ نفر در دوره دوم متوسطه نیز در ناحیه یک ارومیه با ۱۶۳۷ نفر است.

منافی بااشاره به آمار مقایسه ای بازماندگان از تحصیل استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود:  با توجه به شیوع بیماری کرونا نسبت به سال تحصیلی گذشته در دوره ابتدائی در حدود ۸۷ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد:  تعداد بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه در سالتحصیلی ۹۸-۹۹، ۶۲۸۰ نفر بود و در دوره دوم متوسطه در سالتحصیلی ۹۸-۹۹،نیز ۵۹۷۶ نفر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان علل ترک تحصیل دانش آموزان را شیوع بیماری کرونا، مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر، باور غلط والدین برای ازدواج زودهنگام دختران و دور بودن مدرسه از خانه عنوان کرد.

وی بااشاره به دانش آموزان جذب شده نیز گفت:  در سالتحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰، ۴۶۵ نفر در دروه ابتدائی،  ۵۲۴ نفر در دوره اول متوسطه و ۳۳۸۲ نفر در دوره دوم متوسطه جذب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بابیان اینکه در سالتحصیلی جاری ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز در ۵۰۸۹ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: ۱۸۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در ۳۱۳۴ مدرسه روستائی و ۴۴۵هزار نفر نیز در ۱۹۵۵ مدرسه شهری مشغول تحصیل هستند.

وی افزود:  ۳۶۳هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع ابتدائی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۹۶ هزار نفر (۸۳ درصد) از طریق شبکه شاد، ۲۱ هزار و ۸۵۷ نفر بصورت حضوری در مناطق عشایری و روستایی و ۵۸ هزار نفر از طریق بسته های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

منافی تصریح کرد:  ۲۶۱هزار نفر از دانش اموزان استان در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۲۱۹ هزار نفر (۸۴.۸۲ درصد) از طریق شبکه شاد و مابقی از طرق شبکه های تلویزیونی و بسته های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: تا کنون ۲۷۸ هزار و ۹۵۰ بسته آموزشی در بین دانش آموزان استان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد:  بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از ۳۱۷ هزار نفر از دانش آموزان استان از طریق شبکه های تلویزیونی و تماس تلفنی آموزشهای لازم را دریافت کرده اند.

وی بااشاره به میزان دسترسی دانش آموزان استان به شاد گفت: در سطح استان ۱۰۸ هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که از این تعداد، ۳۳هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق محروم و عشایری هستند و از شیوه های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی که توسط گروه های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.