6
پیشکسوت فوتبال:

ماشین‌سازی در گرداب خودساخته مسئولان تیم افتاده است

  • کد خبر : 15028
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
ماشین‌سازی در گرداب خودساخته مسئولان تیم افتاده است
پیشکسوت و کاپیتان دهه ۱۳۸۰ تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز با انتقاد از رویکردهای متفاوت نسبت به ۲ تیم مطرح تبریزی، گفت: متاسفانه این تیم مدت هاست که در گرداب خودساخته مسئولان تیم افتاده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا مهدی حاتمی افزود: در شرایط کنونی همه فکر و ذکر مسئولان و هواداران و تمام مردم باید به این نقطه معطوف شود که راه نجاتی برای ماشین سازی که در حال غرق شدن،  سقوط به دسته پایین تر و از بین رفتن سهمیه آذربایجان است، پیدا کنند، در حالیکه سران و مالکان باشگاه در حال تجهیز تراکتور هستند.

وی با انتقاد از نوع نگرش ها نسبت به ۲ تیم تراکتور و ماشین سازی، اظهار داشت: این نوع نگرش ها و رفتارها به بهای تضعیف و از بین بردن ماشین سازی با گرفتن بازیکنان کلیدی این تیم انجام می شود که باید به این طرز تفکرها افسوس خورد.

حاتمی با تاکید بر اینکه جایگاه باشگاه ماشین سازی لزوم ورود تفکرات جدید و جدا از تراکتور را می طلبد، از اینکه طی سال های اخیر این تیم قدیمی زیر سایه سنگین تراکتور قرار گرفته است ابراز تاسف و نگرانی کرد و یادآور شد: شعارهایی هم که در بین هواداران فوتبال باب شده چندان ارزش ندارد و فقط ردیف و قافیه ها با هم همخوانی داره (آذربایجان تیملری فرق المز رهلری)، در حالیکه اتفاقا”  هم رنگ ها و  هم نوع نگاه ها نسبت به این ۲ تیم از زمین تا آسمان فرق دارد.

وی نتیجه چنین نگرش ها و تفکرات را جلوگیری از حرکت و هیجان در فوتبال آذربایجان با بعضی تصمیمات مدیریتی و به قهقرا بردن و نابود کردن ماشین سازی دانست و یادآور شد: امروز دیگر از شور و هیجان دهه های ۶۰ و ۷۰ بین هواداران ماشین سازی و تراکتور اثری نمانده است و هواداران رمقی برای کری خواندن ندارند، چون در اذهان این تفکر رشد داده شده است که رقابت این ۲ تیم معنی ندارد.

حاتمی اظهار داشت: در کنار این نوع فکرها باید بدانیم این ۲ تیم در کنار هم یک رقیب سرسخت برای یکدیگر از بدو تاسیس بوده اند و این رقابت شدید بود که شور و نشاط رو به دل هواداران می آورد که متاسفانه این را هم از فوتبال دوستان آذربایجان و تبریز گرفتند.

وی ادامه داد: باشگاه قدیمی ماشین سازی از زمانی که پول و منافع مالی وارد ورزش ایران شد و حرف اول را در فوتبال زد،  نسبت به رقیب سنتی خود یعنی تراکتور در سایه قرار گرفته است، وگرنه تا زمان سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی که پول در فوتبال آنچنان مطرح نبود، ماشین سازی یک سرو گردن بالاتر از رقیب خود بود.

این پیشکسوت ماشین سازی درباره انتخاب مهدی پاشازاده به عنوانی سرمربی این تیم، گفت: امیدوارم برخلاف نظر و عقیده من و با در نظر گرفتن رزومه کاری، لااقل در ماشین سازی موفق باشد، اما من اسم این انتخاب را برگشت به عقب و تعویض صفر با صفر می گذارم.

حاتمی با بیان اینکه نمی دانم چرا ما همیشه فکر می کنیم منجی و نجات دهنده ما از جای دیگه می آید،  افزود: چرا به داشته های خودمان اعتماد و اعتقاد نداریم و وقتی هم کار را به دست خودی ها می دهیم در رفتارها و نگاه ها یک نوع عدم اعتماد و بدبینی به انتخاب بومی ها داریم و البته با یک نتیجه بد ساز مخالف می زنیم.

وی انتخاب سرمربی بومی برای ماشین سازی در این برهه حساس را مطلوب تر ارزیابی کرد و ادامه داد: مگر با انتخاب رسول خطیبی در سال های گذشته بدون داشتن مدرک مربیگری برای ماشین سازی فوتبال شهرمان آسیب دید؟  نه برعکس صاحب یک مربی خوب شدیم و اگر در آن زمان اعتماد نمی کردیم الان رسول هم مثل بقیه استعدادهای جوان از بین می رفت.

حاتمی گفت: پاشازاده هر چه قدر هم بازیکن خوب و رزومه داری باشد اما بر عکس در مربیگری کارنامه درخشانی ندارد و من آینده ماشین سازی را برخلاف خواسته قلبی ام تاریک می بینم،  چون نگاه مسئولان به این تیم مثل نگاه به یک بچه سرراهی است؛  چطور می شود همه به ماشین سازی کبیر لقب برادر کوچک تراکتور بدهند،  در حالیکه عقبه و سابقه ماشبن سازی بزرگ تر و درخشان تر از تراکتور است،  این طرز تفکرها در جامعه فوتبالی حاصل تلقین آقایان در ذهن هواداران بوده و بسیار خطرناک است.

وی اظهار داشت: متاسفانه دیدگاهم نسبت به نیم فصل دوم برای ماشین سازی خوب نیست مگر اینکه همه از خواب خرگوشی بلند شده و با تقویت تیم و آوردن بازیکنانی در سطح ماشین سازی بزرگ معجزه ای رخ داده تا حداقل دل هواداران دوست داشتنی و عاشق این تیم شاد بشود.

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز که از ابتدای لیگ برتر فصل جدید با کسب نتایج ضعیف به قعر جدول رده بندی چسبیده است، در هفته ۱۶ این رقابت ها روز دوشنبه یازدهم اسفند در تبریز میزبان شهرخودروی مشهد است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.