16
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز:

نتایج مثبت واکسن روسی به وضوح قابل لمس است

  • کد خبر : 15158
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
نتایج مثبت واکسن روسی به وضوح قابل لمس است
پارت اول واکسن روسی به همکاران کادر درمان در بخش های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تزریق شده و به غیر از علائم خفیف از جمله سردرد جزئی و تب در ۲۴ ساعت اول واکسیناسیون مورد خاصی مشاهده نشده است.

تبریزمن – سرویس اجتماعی: نگرانی برخی از شهروندان در خصوص نتایج حاصل از تزریق واکسن روسی به کادر درمان، وضعیت فعلی و تعداد مبتلایان کرونا و نحوه مدیریت ویروس کرونا پس از گذشت یک سال در بزرگترین مرکز درمانی شمالغرب کشور از موضوعاتی است که اطلاع رسانی درباره آنها ضروری می باشد.

در بازدید میدانی از بیمارستان امام رضا(ع)، حال تزریق شدگان واکسن روسی کرونا – شامل کادر درمان این مرکز آموزشی و درمانی – مساعد بوده و تنها علایم خفیف سردرد در ۲۴ ساعت اولیه گزارش گردید.

▪️پس از یکسال در مدیریت بیماری کرونا به یک نوع پختگی دست یافته ایم

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز از سیر نزولی بیماران بستری کرونایی در این مرکز درمانی در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ یک از افرادی که واکسن کرونا را در این بیمارستان دریافت کرده اند مشکلی برایشان پیش نیامده و حالشان مساعد است.

“مسعود فقیه دینوری” با اشاره به اینکه در دوران پیک این ویروس تا ۳۰۰ بیمار را در این مرکز درمانی بستری کرده بودیم ادامه داد: حال آنکه تعداد فعلی بیماران کرونایی این بیمارستان حدود ۵۰ نفر است که نصف آن در بخش های ویژه بستری هستند.

وی سیر بیماری کرونا در یک ماه گذشته از نظر تعداد مراجعان به اورژانس و تعداد بستری ها در بیمارستان امام رضا(ع) را ثابت اعلام کرد و افزود: خوشبختانه پس از گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در مدیریت این بیماری به یک نوع پختگی دست یافته ایم.

رئیس بزرگترین بیمارستان شمالغرب کشور اضافه کرد: خوشبختانه از مسائل و مشکلات زیادی که در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری مطرح بود خبری نیست و وارد فاز پیشگیری شده‌ایم که درمان‌های نوین را در بر می گیرد و مردم شاهد آن هستند.

▪️از نظر امکانات، وسایل و دارو مورد خاصی در بیمارستان امام رضا(ع) وجود ندارد

وی، عدم وجود مورد حاد از نظر امکانات، وسایل و دارو را خوشحال‌کننده دانست و اظهار کرد: تنها نگرانی حوزه درمان، شعله‌وری مجدد بیماری کروناست زیرا آسیب‌هایی که از طریق شیوع آن به جامعه وارد می گردد غیرقابل جبران است لذا باید از بُعد فرهنگ‌سازی، خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی اقدامات جدی انجام گیرد.

دینوری راهکارهای مقابله با کرونا را در توجه حاکمیت و مردم تببین کرد و گفت: با تزریق واکسن کرونا از شدت مبتلایان کاسته خواهد شد اما خود مردم نیز همان اقداماتی که برای پیشگیری از سرماخوردگی و خود مراقبتی های آن انجام می دهند را باید در مورد کرونا نیز لحاظ نمایند یعنی وقتی سرفه می کنیم دستمال بر دهان گرفته و در خانه استراحت کنیم تا سایرین نیز مبتلا نشوند لذا از آن جایی که کرونا خطرناک تر از سرماخوردگی ساده بوده و موجب مرگ و میر می‌شود باید مبتلایان، قرنطینه شده و پس از بهبودی از منزل خارج شوند.

▪️اگر برخی ها در عدم استفاده از ماسک لجبازی کنند محدودیت ها بر می گردند!

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با ذکر این نکته که باید موضوع اجتماعات چند نفره در سطح شهر مورد توجه مردم قرار گیرد افزود: رستوران داران، کافه داران، ساندویچی ها و سایر صنوف نیز باید به نسبت ظرفیت محیط خود به پذیرش مشتری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه همه باید بدانیم با رعایت اصول بهداشتی موجب کنترل ویروس خواهیم شد اضافه کرد: در این صورت، ارائه خدمات اصناف به شهروندان تداوم خواهد یافت اما اگر اینگونه نشود و برخی ها با لجبازی خود در خصوص عدم استفاده از ماسک و فاصله گذاری موجب تشدید ویروس کرونا شوند باید محدودیت ها بازگردند!

دینوری تاکید کرد: پارت اول واکسن روسی به همکاران کادر درمان در بخش های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تزریق شده و به غیر از علائم خفیف از جمله سردرد جزئی و تب در ۲۴ ساعت اول واکسیناسیون مورد خاصی مشاهده نشده است و پارت دوم نیز در هفته جاری عملیاتی خواهد شد.

شهرام صادق زاده

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.