7
یادداشت/

آقای وزیر بهداشت! می‌خواهی مدیر کل مرده شورخانه نباشی؟

  • کد خبر : 15213
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
آقای وزیر بهداشت! می‌خواهی مدیر کل مرده شورخانه نباشی؟
بعد از شنیدن این جملات از زبان وزیر بهداشت، با خود گفتم چرا نمکی فکر می‌کند که مدیرکل مرده شور خانه است؟ چرا کاری نمی‌کند که وزیر بهداشت بماند و در راستای حفظ سلامت جامعه گام بردارد؟

تبریزمن- رفتار نمکی به عنوان وزیر بهداشت، خیلی شبیه مربیان فوتبال در کنفرانس‌های بعد از بازی شده است. به دنبال مقصر می‌گردد تا نشان دهد که او بی‌تقصیر است و دیگران در مسیر کنترل کرونا کوتاهی می‌کنند.

هیچ کس منکر روزهای سخت نمکی نیست. او به عنوان وزیر بهداشت، سخت‌ترین روزهای یک وزیر در تاریخ جمهوری اسلامی و حتی قبل از آن را تجربه می‌کند اما نقش خود او در این میان چیست؟

وزیر بهداشت و معاونانش، چوب را بلند کردند و هر روز بر سر مردم می‌زنند که رعایت نمی‌کنند، ختم برگزار می‌کنند، عروسی می‌گیرند و …

آقای وزیر و مجموعه وزارت بهداشت، مردم به شما نگاه می‌کنند. به شماهایی که در اوج کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله گردشگری را می‌دهید. به شما که اجازه برگزاری جشنواره فجر را می‌دهید. به شما که بیخیال کنترل مراسم مذهبی شده‌اید.

واقعا برگزاری نمایشگاه گردشگری، در این شرایط ضروری بود؟ مردم به شما نگاه می‌کنند و عروسی می‌گیرند.

فروش بلیط‌های قطار در آستانه نوروز چه معنی برای مردم دارد؟ به جز اینکه سفر رفتن آزاد است و می‌توانند با خیال راحت به خانواده‌های خود سر بزنند.
آقای وزیر، مردم از شرایط کرونایی خسته‌اند. از هر فرصتی برای رفتن و خلاصی از خانه و شهرشان استفاده می‌کنند. در سفر هم که پروتکل بهداشتی نمی‌شد رعایت کرد، پس باید محدودیت گذاشت و اجازه نداد این خستگی به تداوم شرایط بحرانی در کشور کمک کند.

در شرایط اقتصادی فعلی معیشت برای مردم بسیار مهم است و دولت و مجلس هم نشان داده‌اند که توانایی حمایت از مشاغل را ندارند پس بازار را نمی‌شود بست، اداره‌ها را نمی‌شود تعطیل کرد. بنابراین تنها راه، محدود کردن رفتارهایی است که می‌تواند آتش کرونا را شعله ور تر کند.

وضعیت کرونا در کشور به گونه‌ای است که خیلی از ایرانی‌ها حداقل یک داغ کرونایی را در میان آشنایان و دوستان خود تجربه کرده‌اند. بهتر است به دور از شلوغ کاری و مظلوم نمایی، کاری کنیم مرگ و میر کرونا در کشور به حداقل برسد.

تا وقتی کمی آمار سیر نزولی به خود می‌گیرد، محدودیت‌ها برداشته می‌شود و دوباره با سهل‌انگاری شاهد افزایش ابتلا و مرگ هستیم.

دو سال سفر نرفتن، ختم و عروسی نگرفتن، نمایشگاه و جشنواره برگزار نکردن، کسی را نکشته است اما تا دل‌تان بخواهد کرونا، آدم‌ها را با به دست داس مرگ می‌دهد. پس باید در برابر هر عادی سازی، ایستاد و اجازه نداد تجربه‌های گذشته تکرار شود.

در ضمن بهتر است هرچه زودتر، وضعیت واکسن و واکسیناسیون در کشور مشخص شود. آغاز واکسیناسیون سراسری می‌تواند کمک بسزایی در پایان دادن به وضع موجود کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.