11

جمهوری آذربایجان با دیگر همسایگان ایران قابل مقایسه نیست

  • کد خبر : 15222
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
جمهوری آذربایجان با دیگر همسایگان ایران قابل مقایسه نیست
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بین المللی «قره باغ ۱۷ربیع» که صبح امروز به میزبانی حوزه علمیه در شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان اینکه ملت ما با تقدیم هزاران شهید برای آزادی آذری ها از دست روسیه تزاری، ۴۳میلیون دلار برای انجام امور اتباع و مهاجرین جمهوری آذربایجان هزینه کرده است، افزود: دولت ارمنستان به بهانه دفاع از ارامنه قره باغ مرزهای بین المللی را زیرپا گذاشت و به خاک آذربایجان تجاوز کرد. لذا می بایست با ترک خاک آذربایجان زمینه برقراری صلح و ثبات در منطقه را فراهم کند.

به گزارش تبریزمن محسن رضایی در ادامه سخنان خود، اعزام نظامیان دیگر کشورها به جنگ قره باغ را اقدامی کاملا اشتباه و لشگرکشی نظامی کشورهایی که هیچ مرز مشترکی با آذربایجان ندارند را اقدامی مداخله جویانه در امور داخلی این کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دست های پنهانی در باکو بعد از فوت مرحوم «حیدر علی اف» رئیس جمهور سابق روابط دو کشور ایران و آذربایجان را به حاشیه برده و بین دو کشور و ملت فاصله انداخته، مشکل اصلی قره باغ را حضور و دخالت بیگانگان و کشورهای ثالث در قره باغ دانسته و با اعلام تاسف از عدم حضور ایران در بیانیه تفاهمنامه صلح قره باغ با میانجیگری روسیه برای کشوری که حق آب و گل این منطقه دارد را شکست و ناکارآمدی وزارت خارجه ایران در دیپلماسی عنوان کرد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر ضرورت مشارکت ایران در بازسازی قره باغ بر رعایت قوانین بین المللی در تعیین گذرگاه های قره باغ تاکید و استقلال کامل این منطقه بدون حضور بیگانگان به ویژه ارامنه را خواستار شد.

وی در پایان با ارائه پیشنهادی مبنی بر تاسیس یک دبیرخانه مشترک، پیگیری تصویب و اجرای تفاهمنامه های میان دو کشور در بازسازی قره باغ را مورد تاکید قرار داد.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.