6

آذربایجان شرقی بندر خشک می شود

  • کد خبر : 15269
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
آذربایجان شرقی بندر خشک می شود
دبیر میز ارمنستان پیشنهاد اجرایی نمودن طرح بندر خشک را داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از فارس، علیرضا نظیف، امروز در  دیدار گاگیک ماکاریان رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان با اعضای اتاق بازرگانی با ارائه پیشنهاد اجرایی نمودن طرح بندر خشک  اظهار داشت: بندر خشک یک بندر درون سرزمینی چند منظوره است که به طور مستقیم توسط جاده یا راه آهن به بندر دریایی وصل است و مرکزی برای انتقال کالاها به مقاصد دیگر محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم دسترسی ارمنستان به آب های آزاد و استفاده این کشور از بندرعباس برای ترانزیت کالا، استان آذربایجان شرقی می تواند نقش بندر خشک را برای ارمنستان ایفا کند.

نظیف همچنین خواستار برگزاری مستمر وبینارهای تخصصی مابین اعضای انجمن کارآفرینان با اتاق بازرگانی تبریز و فعالان اقتصادی استان شده و گفت: بازرگانان ما در ارتباط با طرف های ارمنی مشکل دارند که در این راستا خواستار ایجاد سامانه مشترک اطلاع رسانی تجار و اطلاعات اقتصادی و تجاری هستیم.

رییس دفتر نمایندگی شمالغرب انجمن دوستی ایران و ارمنستان همچنین خواستار توجه بیشتر به موضوع کشت فراسرزمینی و عملیاتی نمودن پروژه های مربوط به این موضوع گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت های قابل توجهی در حوزه کشاورزی دارد که با توجه به مزیت های کشور ارمنستان در فرآیند کشت فراسرزمینی، باید شاهد اقدامات عملی در این زمینه باشیم.

همچنین در این جلسه، فعالان حوزه اقتصادی استان به بیان نظرات خود در راستای افزایش همکاری های اقتصادی دو جانبه پرداختند. گفتنی است این جلسه در راستای اجرای مصوبات شورای گفتگوی استان مبنی بر بررسی ظرفیت کشورهای همسایه برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.