7

برف و باران در راه آذربایجان‌ شرقی

  • کد خبر : 15251
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
برف و باران در راه آذربایجان‌ شرقی
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی، برف و باران دوباره استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از صدا و سیما محمد امیدفر با بیان اینکه این سامانه موجب وزش باد گاهی شدید در روز چهارشنبه می‌شود افزود: این سامانه موجب رگبار باران و غرش آذرخش و در نواحی سردسیر بارش برف و مه به ویژه در روز‌های پنجشنبه و جمعه خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه همه نواحی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب کاهش نسبی دما شده و  بعد از ظهر جمعه از استان خارج می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: در پی نفوذ این سامانه احتمال اختلال در تردد و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها، اصابت صاعقه و در نواحی مرتفع و کوهستانی کولاک برف وجود دارد.

امیدفر افزود: در پی فعالیت این سامانه احتمال پرتاب اشیاء و آسیب به سازه‌های سبک و شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد و انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب و اثرات ناشی از وزش باد شدید ضروری است.

وی خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی و توجه به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی را خواستار شد.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.