6
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی پیشنهاد داد؛

مرز کیله سردشت به یکی از اصلی ترین پایانه های صادرات آبزیان تبدیل شود

  • کد خبر : 15288
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
مرز کیله سردشت به یکی از اصلی ترین پایانه های صادرات آبزیان تبدیل شود
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی آبزیان در شهرستان سردشت تاکید کرد و گفت: پرورش دهندگان آبزیان نباید دغدغه فروش را داشته باشند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا محمد باقر قریشی امروز ۱۱ اسفند در جلسه کارگروه بخش کشاورزی شهرستان سردشت که با محوریت امکان سنجی و معرفی سایتهای پیشنهادی مجتمع‌های پرورش ماهی در فرمانداری برگزار شد ، افزود: شهرستانی مانند سردشت که سالانه نزدیک به هزار تن تولید ماهیان سرد آبی دارد باید دارای صنایع جانبی بوده و از خام فروشی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سردشت دارای منابع آبی بسیار غنی مانند رودخانه زاب، وزینه و چشمه های فراوان است و این  امر یک پتانسیل بسیار عظیم جهت پرورش ماهیان سردآبی به شمار می رود، اظهار کرد: در بحث دریاچه پشت سد و اطراف آن هیچ گونه محدودیتی از نظر توسعه آبزی پروری نداریم، محدودیت هایی که در گذشته وجود داشت برداشته شده است.

قریشی اضافه کرد: آماده صدور مجوزهای لازم جهت توسعه آبزی پروری و احداث مجتمع ها در این شهرستان هستیم و همچنین آمادگی داریم مجوز برای کل استخرهای ذخیره آب کشاورزی به عنوان استخرهای دو منظوره صادر کنیم تا با تامین بچه ماهی به صورت رایگان برای آب بندها زمینه توسعه این صنعت را فراهم کنیم.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت قابل توجه سردشت در راستای پرورش ماهیان زینتی، پرورش زالو و جلبک پروری هم به عنوان مشاغل خانگی و هم به صورت مزارعی، اضافه کرد: وجود مرز کیله می تواند در امر پرورش و صادرات آبزیان در این شهرستان بسیار مفید باشد چرا که پرورش آبزیان دارای معافیت های مالیاتی بوده و می طلبد که این مرز را به یکی از اصلی ترین پایانه های صادرات آبزیان تبدیل کنیم.

قریشی با اشاره به بحث احداث و ارتقای مزارع پرورش ماهی افزود: تاکنون ۱۵ پروژه با ارزش اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۲۷ به بهره برداری رسانده ایم به صورتی که ۳۰ درصد را دولت تامین خواهد کرد و ۷۰ درصد دیگر را از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی تامین می‌شود.

اقصی نقشی پور فرماندار شهرستان سردشت نیز در این جلسه گفت: مرز کلیه نزدیک ترین مرز به مراکز جمعیتی عراق و استانهای عمقی کشور و مناسبترین مرز برای صادرات آبزیان به شمار می رود.

وی با اشاره به استقبال عراق در زمینه استفاده از کالاهای ایرانی افزود: صادرات آبزیان با کاهش هزینه بالاسری در این مرز می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه شود.

فرماندار سردشت تاکید کرد: با احداث پایانه آبزیان در مرز کلیه می توانیم شاهد رونق صادرات این صنعت و ارز آوری برای کشور باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.