10
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان:

مسابقات بین‌المللی”سیامند رحمان” هرسال در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 15304
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
مسابقات بین‌المللی”سیامند رحمان” هرسال در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطره "سیامند رحمان" قهرمان فقید وزنه‌برداری پارالمپیک جهان، پیش بینی شده که مسابقات بین‌المللی پاراوزنه برداری هرساله با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف جهان به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار ‌شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا سیدمحمدشروین اسبقیان روز دوشنبه در اولین مراسم گرامیداشت سیامند رحمان که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه برگزار شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قهرمانانی نظیر سیامند رحمان از این دیار شکوفا شدند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف به اهتزاز درآوردند.

وی اضافه کرد: سیامند رحمان از ورزشکارانی بود که با افتخارآفرینی‌های فراوان همواره پرچم ایران را در میادین مختلف به اهتزاز درآورد و توانست با الهام بخشی خود تاثیرات زیادی بر مردم ایران و جهان بگذارد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با بیان اینکه “رحمان” سرآمد رشته پاراوزنه برداری جهان بود، ادامه داد: با مرگ ناگهانی سیامند خسارت زیادی به جامعه ورزشی وارد شد و ما یک مدال قطعی را در مسابقات جهانی و پارالمپیک از دست دادیم.

وی افزود: همزمان با نخستین سالگرد درگذشت سیامند رحمان بخش سیامند نیز در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک افتتاح خواهد شد.

فرماندار اشنویه نیز در این مراسم با بیان اینکه به دلیل بیماری کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم بدون فراخوان و به صورت محدود برگزار شد، گفت: امیدواریم پس از بیماری، هرساله مراسم گرامیداشت سیامند رحمان با حضور پرشور مردم برگزار شود.

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: اهالی ورزش‌دوست و ورزشکار اشنویه سه درخواست اساسی از وزارت ورزش‌وجوانان دارند که امیدواریم با پیگیری این درخواست‌ها و تامین اعتبار در شکوفایی استعدادهای این شهر و جلب نظر جوانان به ورزش اقدام شود.

وی افزود: تامین اعتبار و سرمایه‌گذاری جهت تکمیل مزار سیامند رحمان، تامین اعتبار جهت تکمیل و تجهیز ورزشگاه این شهرستان و تامین اعتبار جهت پروژه‌های ورزشی در دست اقدام از اصلی‌ترین درخواست جامعه ورزشی اشنویه است.

«رحمان» قوی‌ترین وزنه‌بردار معلول جهان، یازدهم اسفندماه سال گذشته در سن ۳۱ سالگی در منزلش دچار ایست قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم سیامند رحمان که از طرف دوستداران و هوادارانش به هرکول خندان ایران لقب گرفته بود، به اعتراف مربیان و کارشناسان این رشته از امیدهای مطرح رشته پاراوزنه‌برداری جهان بود و آینده‌ای بسیار درخشان برایش متصور بودند.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود؛ وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.