5

کمبود روغن جامد در تبریز با وجود نظارت‌ها

  • کد خبر : 15204
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کمبود روغن جامد در تبریز با وجود نظارت‌ها
این روزها در حالی زمزمه‌هایی مبنی بر کمبود روغن جامد در آذربایجان شرقی به گوش می‌رسد که معاون بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی می‌گوید که بر چرخه توزیع قانونی آن نظارت دارد، اما بخش عمده‌ای از روغن جامد در چرخه غیرقانونی توزیع و به دست دلالان به فروش می‌رسد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا برخی از فروشندگان می‌گویند، روغن نباتی را در تعداد بسیار کم از خیابان دارایی تبریز تهیه می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها حدود یک هفته است که روغن نباتی جامد را تمام کرده‌اند، طبق گفته‌ی یکی از توزیع کنندگان کارخانه‌ها حدود دو الی سه ماه است که روغن نباتی را به دلیل مشکل در تهیه حلب و پالم، عرضه نمی‌کنند و برخی از توزیع کنندگان هم به شرط خرید چای و یا محصولات دیگر حاضر به عرضه روغن نباتی جامد هستند.

اصناف مدعی هستند اقلام اساسی مانند روغن و شکر در دست مافیا بوده است و روغن نباتی جامد که قیمت واقعی آن حدود ۷۰ هزار تومان است، به قیمت ۱۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی خبری با تشریح اقدامات انجام شده در سازمان صمت استان برای توزیع عادلانه و درست روغن نباتی در بازار، اظهار کرد: این محصول بر اساس مصوبات تنظیم بازار در مورد روغن باید بر اساس تعداد جمعیت در استان توزیع شود.

یوسف پایدار با بیان اینکه بیش از شش شرکت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، مسئولیت توزیع روغن را بر عهده دارند، اضافه کرد: شرکت‌های تعریف شده به این منظور، لیست‌های توزیعشان را قبل از توزیع به سازمان صمت می‌دهند و سازمان صمت هم به صورت رندوم بر فروشگاه‌هایی که روغن در آن‌ها پخش شده، نظارت دارد؛ اینکه محصول چه زمانی خریداری می‌شود باید حتما در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

وی تاکید کرد: الزام بر این است که شرکت‌های پخش میزان روغن خریداری شده را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و روغن را در واحدهایی توزیع کنند که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند؛ نظارت و حضور بازرسان در این صنف بر اساس ثبت نام در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود.

پایدار متذکر شد: هماهنگ شدن برخی واحدها و عرضه و توزیع خارج از چرخه توزیع قانونی روغن در استان باعث می‌شود شائبه‌ای مبنی بر عرضه شدن کالا مازاد بر قیمت عرضه ایجاد شود که نادرست بوده و کالای توزیع شده در چرخه قانونی توزیع دارای قیمت مصوب است؛ هر کالایی با قیمت بالاتر از قیمت مصوب در چرخه غیرقانونی توزیع شده و در صورت دریافت گزارش حتما برخورد خواهیم کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: بازرسان مقیم سازمان صمت در عمده فروشی‌های خیابان دارایی تبریز حضور دارند، در صورت توزیع در چرخه قانونی حتما نظارت خواهیم کرد، اما هر جا اعم از انبار، ماشین و واحد صنفی شاهد توزیع خارج از چرخه قانونی روغن باشیم، به عنوان عرضه خارج از شبکه و یا به عنوان احتکار تشکیل پرونده داده و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهیم کرد. مواد اولیه روغن باید وارد و از بندر ترخیص شده و به صورت خام به واحد تولیدی رسیده و فرآوری شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.