4
یادداشت/

تساوی های معکوس ماشین سازی و تراکتور در آغاز نیم فصل

  • کد خبر : 15434
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
تساوی های معکوس ماشین سازی و تراکتور در آغاز نیم فصل
دو نماینده آذربایجان همزمان با نتیجه تساوی نیم فصل را آغاز نمودند که در این هفته طرفداران تیم-های تراکتور و ماشین سازی به معنای واقعی طعم گس فوتبال را حس کردند.

تبریزمن- در روزی که تراکتور می توانست به یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه دست پیدا کند و همچنین ماشین سازی هم در خانه به یک پیروزی شیرین برسد، اشتباهات فاحش شش امتیاز کامل فوتبال تبریز را تبدیل به دو امتیاز نمود و این در حالی رقم خورد که تراکتور نزدیک به ۷۰ دقیقه با حریف ده نفره بازی می کرد و در کل ۹۰ دقیقه نیز حریف را تحت بازی خود قرار داده بود و ماشین سازی نیز در تبریز گرفتار همان مرض لاعلاج دقایق آخری شد، و باردیگر برد شیرین را با تساوی تلخ عوض نمود تا همچنان در قعر جدول درجا بزند و اگر تنها دو – سه دقیقه تمرکز داشت الان در رده جدول دو پله صعود می کرد.

برجای مانده از بازی های تراکتور و ماشین سازی

همانگونه که در پیش بازی نیز اشاره شده بود تیم نفت حریف دست و پا بسته ای نبود و البته خطیبی نیز در طول نود دقیقه به این نکته واقف بود و بی گدار به آب نزد، اما اخراج زود هنگام بازیکن حریف به ضرر تراکتور تمام شد و کل تاکتیک حریف تبدیل به گل نخوردن و تله گذاری برای ضد حملات بود که در دقیقه ۷۳ این اتفاق البته با اشتباه دروازه بان تراکتورافتاد ولی خوشبختانه تراکتور به گل تساوی رسید تا هجمه های احتمالی از سوی برخی افراد مغرض و ضد تراکتور فعلا بایکوت شود.

از لحاظ فنی در طول ۹۰ دقیقه و قبل از اخراج بازیکن حریف نیز، تراکتور تیم برتر میدان بود و پاسکاری های متعدد حتی در زمین نامساعد این بازی می تواند این ادعا را ثابت کند و کسانی که سرمربی جدید تیم را به نداشتن برنامه متهم می کنند باید بدانند که خطیبی با دست خالی و تنها با چند جلسه تمرین تراکتور را راهی میدان کرده بود که در فصول گذشته مربیان بزرگی چون توشاک – دنیزلی در مسجد سلیمان و خود منصوریان با اردو های خارجی و داخلی در تبریز مقابل این حریف چغربه تساوی بدون گل رسیده بودند.

تراکتور برابر نفت مسجدسلیمان بالاترین مالکیت توپ را در این فصل تجربه کرد و از سوی دیگر بنابر آمار متریکا، در رتبه سوم بیشترین تعداد پاس در یک مسابقه از لیگ بیستم هم به خود اختصاص دهد که اتفاق مهمی برای سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان به حساب می‌آید.

به جز دو بازیکن ، تمام شاگردان رسول خطیبی دقت پاس بالای ۸۰ درصدی مقابل نفت مسجدسلیمان داشتند و چهار بازیکن هم در این دیدار بیش از ۹۰ بار توپ را لمس کردند و به هم‌دستان خود پاس دادند.

تنها ایراد تراکتور در این بازی استفاده نکردن از فرصت هایی بود که در طول نود دقیقه نصیب بازیکنان این تیم شد.فرصت های شوتزنی نیز در این بازی به هدر رفت و می توان ادعا کرد که بازیکنانی چون دژاگه وحاج صفی که از بازیکنان شوتزن تراکتور هستند در این بازی نتواستند آن طور که لازم است برای تیم شوت بزنند و سانترهای حاج صفی به قدری ضعیف و بی برنامه بود که اصلا انتظار نمی¬رفت که بازیکن تیم ملی اینقدر ضعیف ظاهر شود.

به هرحال نوع بازی تراکتوربا برنامه و امیدوارانه بود و اگر پیمان بابایی هم به ترکیب تراکتور اضافه شود آن موقع می توان یک بازی خوب و تماشگرپسند را از تراکتور انتظار داشت.

اما ماشین سازی که با سرمربی جدید خود این روزها مشکلات فراوانی دارد در مقابل شهرخودرو خیلی خوب دوام آورد و اگر تنها دو دقیقه تمرکز خود را حفظ می¬کرد می توانست برنده این دیدار سخت لقب بگیرد و پاشازاده نشان داد می تواند با تمرینات خوب شرایط بدنی و روانی بازیکنان را به ایده¬ال برساند تا بتواند ماشینی را که هر لحظه امکان دارد به دره سقوط کند را نجات دهد.

در این امر مدیران و مسئولان تیم و همچنین طرفداران وظیفه دارند تا با حمایتی کامل از مجموعه تیم، مانع از سقوط این تیم دوست داشتنی شوند.

اما گلزنی در اولین بازی رسمی لیگ برتری برای سینا عبداللهی بازیکن امید ماشین سازی از اتفاقات جالب این بازی بود.عبداللهی که در تیم امید ماشین سازی حضور دارد، در بازی مقابل شهرخودرو در ترکیب اولیه تیم بزرگسالان ماشین سازی به میدان رفت و با ارائه یک بازی درخشان موفق به گلزنی شد.با اینکه عبداللهی سابقه بازی در لیگ برتر را نداشت اما وی با به نمایش گذاشتن یک بازی زیبا و درخشان نوید ظهور پدیده ای جدید در فوتبال تبریز را داد.

خوشبختانه تیم های نساجی و ذوب آهن در این هفته هم نتیجه نگرفتند تا فاصله ماشین سازی با آنها زیاد نشود و اگر بازیکنان جوان ماشین سازی به خود باوری برسند می¬توانند در هفته¬های آتی با یکی – دو پیروزی خود را در جدول بالا بکشند و امیدواریم این اتفاق بیافتد.

تراکتور و ماشین سازی شنبه هفته آینده به ترتیب در تبریز و اصفهان به مصاف نساجی و ذوب آهن خواهند رفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.