7

آسمان آذربایجان‌شرقی از فردا بارانی می‌شود

  • کد خبر : 15512
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
آسمان آذربایجان‌شرقی از فردا بارانی می‌شود
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از فردا پنجشنبه و با ورود سامانه جدید بارشی به استان، بارش رگبار باران و برف دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا محمد امیدفر با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا عصر جمعه تمامی نواحی استان به ویژه نواحی جنوبی آن را در برمی گیرد، افزود: فعالیت این سامانه همچنین موجب غرش آذرخش، مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا شدید می شود.

وی یادآوری کرد: در پی نفوذ این سامانه و آغاز بارش ها، لغزندگی معابر و جاده ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی و بسته شدن برخی راه های روستایی پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و اصابت صاعقه، به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از اتراق در کنار رودخانه ها، رفتن به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری اجتناب و در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

امیدفر همچنین پرهیز کوهنوردان از فعالیت های کوهنوردی و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را خواستار شد.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی( ۱۱ صبح) عجبشیر با ۹ و هریس با یک درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز پنج درجه بالای صفر و آسمان این شهر ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15512

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.