17
دبیر ستاد انتخابات استان خبر داد:

افزایش ۱۶ درصدی شعبات اخذ رای در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 15542
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
افزایش ۱۶ درصدی شعبات اخذ رای در آذربایجان‌شرقی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط کرونایی کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه حفظ سلامت مردم در انتخابات خرداد ماه سال آینده برای ما اولویت دارد، شعب اخذ رای در این خطه نسبت به انتخابات قبلی ۱۶ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا علیار راستگو با بیان اینکه انتخابات به مفهوم تجلی و بروز اراده مردم به صورت عالمانه و آگاهانه بر سرنوشت خویش است.، افزود: با توجه به شیوع کرونا و برای جلوگیری از ازدحام رای دهندگان و رعایت پروتوکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ۴ هزار صندوق برای انتخابات پیش رو پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: انتخابات، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی بسیار با اهمیت است و هر اندازه مردم در انتخابات حضور گسترده و پورشور داشته باشند، به همان میزان پشتوانه فرد منتخب قوی تر خواهد بود و همچنین به عنوان یک مولفه قدرت در دنیا برای کشور نتایج مثبتی خواهد داشت.

وی گفت: مولفه قدرت به معنای چانه زنی دولت و حکومت در عرصه بین المللی، برای حفظ منافع ملی بر اساس احترام متقابل با کشورهای مختلف از مشارکت مردم در پای صندوق های رای متاثر است و  از این رو انتظار می رود که هموطنان عزیز مشارکت پرشوری در انتخابات خرداد ماه سال آینده داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، افزود:  ۳۴ وظیفه از حکومت منکف و به شوراهای اسلامی داده شده که تنها یکی از این وظایف انتخاب شهردار بوده و ۳۳ وظیفه دیگر برای عمران ، آبادانی، توسعه و ریل گذاری شهری و روستایی بر عهده شوراهاست.

وی  با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفند به مدت هفت روز انجام می‌شود، افزود: براساس اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور، به دلیل بیماری کرونا و شرایط موجود ۴ روش برای ثبت نام در انتخابات پیش بینی شده است.

راستگو اظهار کرد: یکی از این روش ها ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور ، روش دوم ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و روش سوم ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت است که باید بعد از ثبت نام نهایی در تمامی این مراحل با دریافت کد رهگیری به فرمانداری شهرستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: روش چهارم ثبت ­نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تمامی فرمانداران  اهتمام جدی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل‌های ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها داشته و با همکاری شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها، امکانات و اقلام بهداشتی لازم را در محل‌های ثبت‌نام قرار داده و بر رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت جدی نظارت خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی نیز از  ۱۶ فروردین ماه سال آینده به ۴ روش ذکر شده انجام خواهد شد و بخشداران موظف شده اند شرایط لازم را فراهم کنند.

راستگو اظهار کرد: همزمان با ثبت نام شوراهای اسلامی شهری و روستایی کار هیات های اجرایی آغاز و بررسی صلاحیت کاندیداها و استعلام از مراجع چهارگانه انجام می شود.

وی گفت: هیأت‌های اجرایی مهم‌ترین رکن برگزاری انتخابات هستند و همراهی این هیأت‌ها با فرمانداران در روند برگزاری انتخابات تأثیر مستقیم دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان، مسئولیت هماهنگی و پشتیبانی دارد، افزود: بر اساس قانون، فرمانداران و بخشداران مسئول برگزاری انتخابات هستند و نباید اجازه دهند از امکانات دولت و دستگاه‌های اجرایی، له یا علیه داوطلبان انتخابات استفاده شود.

بیش از ۸۰ هزار نفر دست اندکار برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی خواهند بود

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار نفر عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی در قالب ناظر، نماینده فرماندار، منشی و محافظان صندوق پیش بینی شده و آموزش های لازم نیز در حال انجام است تا در ۲۸ خرداد ماه سال آینده انتخابات خوبی برگزار شود.

راستگو با بیان اینکه بیماری کرونا حدود یک سال است که تمام مردم دنیا را درگیر کرده، گفت: با وجود کرونا تاکنون در ۷ کشور جهان از جمله آمریکا انتخابات برگزار شده است، اما دشمنان نظام به دنبال ایجاد ترس و واهمه در بین ملت ایران هستند تا آنها را از حضور در پای صندوق های رای بهراسانند.

وی تاکید کرد: اما ما به مردم عزیزمان اطمینان می دهیم که نگران نباشند، زیرا تمامی پیش بینی های لازم برای جلوگیری از ازدحام و امکانات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در محل های اخذ رای اندیشیده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی افزود: انتخابات شورای اسلامی کلان شهر تبریز به صورت تمام الکترونیک خواهد بود و بقیه انتخابات طبق روال گذشته برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی هم اکنون در وضعیت تثبیت بیماری کوید ۱۹ در آذربایجان شرقی قرار داریم، گفت: اگر مردم همراهی کنند و اتفاق خاصی در سطح استان نیفت، در اردیبهشت ماه آینده وضعیت استان از نظر بیماری بسیار آرام خواهد بود.

راستگو یادآوری کرد: برای تمامی وضعیت های بیماری برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.