6

پایانه مرزی بازرگان رتبه نخست کشور را در تردد کامیونی کسب کرد

  • کد خبر : 15545
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
پایانه مرزی بازرگان رتبه نخست کشور را در تردد کامیونی کسب کرد
مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: امسال با توجه به تردد ۱۴۵ هزار و ۱۹۹ دستگاه کامیون، این پایانه مقام نخست کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا جابر اکبرپور اظهار داشت: همه این ترددها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده که توسط همکاران مرکز بهداشت در نقطه صفر مرزی صورت می گیرد.

وی افزود: این پایانه به ویژه در این ایام کرونایی به صورت ۲۴ ساعته فعال است و تمامی همکاران مستقر در این مرز به صورت شبانه روزی در سال جهش تولید نقش آفرینی می کنند.

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز ۴۴۰ دستگاه است، ادامه داد: در این مدت ۶۷ هزار و ۱۲۵دستگاه کامیون از کشور خارج شده که به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تجاری ناشی از آن، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی  اضافه کرد: همچنین تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه نیز امسال ۷۸ هزار و ۷۴ دستگاه بوده در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۵۳ هزار و ۸۴۷ دستگاه بود.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

گمرک بازرگان از روز پنجشنبه ۱۵خرداد ‌سال جاری پس از  پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.