8

کشف ۳۰ تُن چوب قاچاق در مهاباد

  • کد خبر : 15551
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کشف ۳۰ تُن چوب قاچاق در مهاباد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ماموران این یگان، ۳۰ تُن چوب قاچاق را در حاشیه این شهر از سودجویان کشف و ضبط کردند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا مجید پاتو اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انباشت چوب قاچاق در یکی از مناطق حاشیه مهاباد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی مهاباد در بازرسی از این مکان ۳۰ تن انواع چوب قاچاق از نوع درختان بید کشف کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اظهار داشت: ارزش چوب‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده‌است.

پاتو تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به جنگل‌ها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی گفت: هرگونه انباشت، جابجایی و حمل چوب در شهرها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و در صورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده است و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.